اقتصاد کلان

بازگشت ۱۵۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان/ نامه به رئیس جمهور برای پرداخت خسارت فرهنگیان

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از بازگشت ۱۵۰۰ میلیارد تومان از رقم اختلاس شده به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین مقصودی با اشاره به پرونده مالی صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های مثبت مجلس دهم که از فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی کلید خورد، برخورد با فساد پیچیده روی داده در صندوق ذخیره فرهنگیان بود که با اقدام رو به جلوی مجلس از توسعه و ادامه این فساد بزرگ جلوگیری شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی رقم اختلاس شده در صندوق ذخیره فرهنگیان را بیش از۱۰ هزار میلیارد عنوان و تصریح کرد: اسناد درون پرونده بیانگر تخلف قطعی تا این رقم است؛ هرچند که ممکن است با بررسی‌های قضایی بیشتر رقم تخلف افزایش هم یابد.

وی با اعلام این خبر که تا کنون نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان از رقم اختلاس شده به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان بازگشته است، ادامه داد: همچنین ۱۴ مسئول بلند پایه مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان بازدداشت شدند و برای عده‌ای دیگر پرونده درست شد و با قید ضمانت آزادی مشروط دارند.

مقصودی یادآور شد: همچنین اموال برخی از متخلفان نیز ضبط و در خصوص نحوه بازگرداندن اموال آن‌ها به بیت المال تصمیم‌گیری خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اضافه کرد: پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نهایی شده و در نوبت قرائت در صحن علنی است که پس طی این مراحل این پرونده به مراجع قضایی ارائه خواهد شد تا رسیدگی‌ها به شکل جامع‎تری ادامه یابد.

وی رسیدگی‌های سازمان بازرسی، قوه قضاییه و دیوان محاسبات به پرونده تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان را بسیار موشکافانه توصیف و اظهار کرد: متأسفانه دو نفر از متخلفان این پرونده از کشور خارج شدند که باید از طریق مراجع بین المللی تحت تعقیب قرار گیرند.

مقصودی با بیان اینکه مهم‌ترین نکته در پرونده تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان جلوگیری از ادامه فساد است چرا که این فساد به صورت متناوب و پی در پی در حال گسترش و روی دادن بود که با ورود دستگاه‌های نظارتی از گسترش آن جلوگیری شد.

تدوین نامه‎ای با امضاء نمایندگان به رئیس جمهور برای پرداخت خسارت فرهنگیان صندق ذخیره

وی از تدوین نامه‌‎ای با امضای نمایندگان مجلس برای احقاق حق معمان زیان دیده در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: با رویه قضایی موجود قطعا پول‌های تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت تدریجی به حساب صندوق بازمی‌گردد در این میان باید با اتخاذ راهکار و روشی پول معلمان را همانطور که پول مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری را پرداخت می‌کنند، از همان محل پول فرهنگیان را که با هزاران زحمت به دست آمده است را بازگردانند.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اضافه کرد: معلمان در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان سند و مدرک خاصی برای احقاق حق خود ندارند ولی دولت نباید اجازه دهد که حق آنان ضایع شود و پس انداز معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان به باد برود./

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا