انرژی

شیوه محاسبه آب انتقالی در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری را نمی‌دانیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از اینکه برای لوله‌های آب ارسالی به یزد کنتوری وجود ندارد، گفت: از سوی دیگر نمی‌دانیم مقدار آب انتقالی لوله‌ها در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری چگونه محاسبه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حیدرعلی عابدی امروز (چهارشنبه) در جلسه مجمع نمایندگان استان که به ریاست موسوی لارگانی برای بررسی بحران آب استان، برگزار شد، اظهار کرد: در شورای اداری به مدیران توصیه کنید که نمایندگان جایگزین مدیران یا کارمندان آنها نیستند که مثلا ما زنگ بزنیم چرا برق یک کارگاه را وصل نمی‌کنید؟ ما مصوبه مجلس داریم و برای وصل برق یا گاز، کسب مجوز از شهرداری حذف شده است، آن وقت جواب می‌دهند بعدا این کار انجام شود. پس قبل از اینکه نمایندگان وارد کار شوند خود مدیران باید وارد عمل شوند. 

وی افزود: امیدواریم جسارت تصمیم گیری در مدیران اصفهانی برای حل مشکلات مردم ایجاد شود و جسارت شورای اداری می‌تواند زمینه خوبی برای رسیدن به این منظور باشد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورودی آب به سد زاینده رود کاهش یافته و ۱۱۵ میلیون مترمکعب است، گفت: در نامه‌ای خطاب به وزارت جهاد کشاورزی تاکید کردم که توسعه کشاورزی به خصوص در سطوح شیبدار و تبدیل آن به باغات، ورودی آب به سد زاینده رود را کم می‌کند که متاسفانه این بخش در نامه‌ای اعلام کرد که مطالعات ما چنین امری را نشان نمی دهد.

موسوی لارگانی ادامه داد: امیدوارم با همکاری نمایندگان مجلس، طرحی برای تجدید نظر و اصلاح قانون تبدیل اراضی شیبدار به باغات تدوین شود.

وی با انتقاد از اینکه برای لوله های آب ارسالی به یزد کنتوری وجود ندارد، گفت: از سوی دیگر نمی دانیم مقدار آب انتقالی لوله ها در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری چگونه محاسبه می شود و متاسفانه به این مسائل توجه نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم چنین با بیان اینکه تاکنون الگوی کشت مناسب در اصفهان ارائه نشده و بحث گلخانه‌ها مطرح است، اظهار کرد: مشکل شرق اصفهان، تنها با کشت گلخانه‌ای حل نمی‌شود به خصوص اینکه در این منطقه با معضل ریزگردها مواجه هستیم که باید الگویی را برای درآمدزایی و حل مشکل ریزگردها در آینده در نظر بگیریم.

عابدی افزود: در این شرایط کشاورزان طبق مطالعات و اختصاص مقدار مشخص آب، با اطمینان می‌توانند برای کشت جایگزین هم چون پسته با توجه به میزان آب تخصیص یافته، برنامه ریزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به طور جدی برای اجرای طرح تونل بهشت آباد وارد عمل شویم، تصریح کرد: تونل بهشت آباد، تنها تونلی است که می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد، هم چنین امیدواریم شرکت آب منطقه ای اصفهان در رابطه با سامان دهی رودخانه زاینده رود گزارش قابل ارائه ای داشته باشد، زیرا طی یک سال گذشته موضوع سامان دهی رودخانه مطرح است. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا