آموزشآموزش کسب و کار

لوگوی شخصی؟ لوگوی سازمانی؟ و یا هر دو

مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)

مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)

باید بگویم که چه شما به عنوان فردی حقیقی فعالیت  داشته باشید مانند یک سخنران در حوزه کارآفرینی و چه به عنوان کسب و کاری حقوقی به فعالیت در بازار بپردازید، شما نیازمند برندینگ هستید. حال سوال اینجاست: آیا برند شخص شما و یا برند سازمان شما در بین رقبا به خوبی دیده می شود؟ یا بهتر بگویم خودنمایی می کند؟

اگر پاسخ مثبت است که امیدوارم اینطور باشد می توانید به خواندن این متن ادامه ندهید. اما اگر پاسخ منفی است پیشنهاد می کنم به خواندن ادامه دهید.

در واقع اولین و مهمترین عاملی که باعث شناسایی شما چه به عنوان شخص حقیقی و چه به عنوان شخص حقوقی در فرآیند برندینگ می شود، داشتن نشانه و یا لوگوی حرفه ای و در شان شما و حرفه و فعالیت شماست. به اعتقاد بیشتر صاحبنظران این حوزه، برند و لوگو مصداق کوه یخ را دارند.

همچنین بخوانید

همانطور که در تصویر هم ملاحظه می کنید جایگاه لوگو و برند کاملا مشخص شده است. اما نکته اینجاست کوه یخ شما نیازمند دیده شدن در بین رقبایتان است. چه بسا مواردی هر چند کوچک تاثیر بسیار شگرفی در فرآیند برندینگ شما ایفا کنند. بخشهایی از کوه یخ شما که دیده نمی شوند و دارای اهمیت بسیار بالایی هستند و ممکن است شما سالها و به صورت زیر بنایی روی آنها کار کنید و این کار کاملا صحیح، حرفه ای و درست است.

اما اگر مجدد نگاهی به عکس کوه یخ بیندازید متوجه خواهید شد یکی از مهمترین مواردی که باعث می شود کوه یخ شما دیده شود، داشتن یک لوگوی شخصی برای برندینگ فردی شما و یک لوگوی سازمانی برای برندینگ سازمان شماست. نبود هر کدام از موارد فوق به منزله عدم دیده شدن کوه یخ شما در میان رقبایتان است؛ تصمیم با شماست.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا