امور زیربناییراه و ساختمان

تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها/ تعیین تکلیف موضوع تا پیش از پایان سال

رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رای مثبت این کمیسیون به تفکیک وزارت راه و شهرسازی، از تشکیل یک کمیسیونی مشترک با حضور ۲ نفر از اعضای هر کمیسیون تخصصی خبر داد و گفت که قطعاً این مسئله تا پیش از فرارسیدن پایان سال تعیین تکلیف می‌شود.

همچنین بخوانید

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به این‌که متقاضیان استیضاح وزیر راه و شهرسازی، گام بعدی پس از استیضاح را تفکیک این وزارتخانه به ۲ وزارتخانه «راه» و «مسکن و شهرسازی» می‌دانند، گفت: این گفته صحیح است و ما در کمیسیون عمران به این تفکیک رای مثبت دادیم. چرا که وزارت راه و شهرسازی بسیار عریض و طویل است و لازم است حتماً نسبت به تفکیک آن اقدام عاجل صورت گیرد.

موضوع تفکیک وزارتخانه‌ها در یک کمیسیون مشترک بررسی می‌شود

وی همچنین گفت: هیات رییسه مجلس با وجود رای مثبت کمیسیون عمران به تفکیک وزارت راه و شهرسازی، تصمیم گرفت موضوع تفکیک وزارتخانه‌ها را در یک کمیسیون مشترک به‌طور جداگانه مورد بررسی قرار دهد. 

نماینده اصولگرای جهرم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در این راستا قرار است، کمیسیونی مشترک در مجلس تشکیل شود و ۲ نماینده از هر کمیسیون در این کمیسیون مشترک عضو شوند و اعضای کمیسیون عمران نیز در این کمیسیون مشترک مشخص شده‌اند.

وی افزود: بر این اساس قرار است، کلیات لایحه ارائه شده ازسوی دولت درمورد تفکیک وزارتخانه‌ها را در این کمیسیون مشترک مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی و دقیق قرار داده و درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

تاکید و رای مثبت کمیسیون عمران بر لزوم تفکیک وزارت راه و شهرسازی 

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حوزه وزارت راه و شهرسازی به لزوم تشکیل ۲ وزارتخانه اعتقاد داریم و در کمیسیون نیز به این مسئله رای دادیم اما باید این تصمیم به‌صورت یکپارچه در کلیه کمیسیون‌ها در قالب همان کمیسیون مشترک انجام شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: در نتیجه باید منتظر بمانیم تا پس از تشکیل این کمیسیون مشترک و بررسی دقیق ابعاد مختلف مسئله و تصمیم‌گیری درمورد تفکیک هر یک از وزارتخانه‌هایی که بحث درباره آن مطرح است، گزارش نهایی به صحن علنی مجلس ارائه شود و در نهایت در این رابطه به یک تصمیم برسیم.

تعیین تکلیف تکفکیک وزارتخانه‌ها تا پیش از پایان سال

رضایی کوچی در پایان و در پاسخ به سوالی که تشکیل این کمیسیون مشترک چه زمانی اتفاق خواهد افتاد، تصریح کرد: قطعاً پیش از فرارسیدن پایان سال باید این مسئله تعیین تکلیف شود و تلاش ما نیز بر همین اساس استوار است که هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف این مسئله اقدام کنیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا