امور زیربناییراه و ساختمان

وجود بیش از ۱۰ هزار صندلی شناورهای مسافری برای جابجایی مسافران نوروزی / بررسی‌های اولیه برای خروج سانچی از دریا در حال انجام است

معاون سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری جلسه بررسی علت سانحه سانچی در روز دوشنبه هفته آینده در چین خبر داد و گفت: بررسی‌های اولیه برای خارج سازی نفت‌کش سانچی از اعماق دریا در حال انجام است.

به گزارش آرمان اقتصادی،، هادی حق‌شناس در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی با اشاره به آمادگی بنادر کشور برای انجام سفرهای نوروزی اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد سفرهای دریایی از بنادر دریای هرمزگان انجام می‌شود.

وی افزود: بنابراین به ایمنی تردد مسافران دریایی به ویژه در ایام نوروز توجه زیادی می‌شود که دستاورد آن هم عدم وقوع سانحه در تردد شناورهای مسافری در پنج سال اخیر است.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره از رده خارج کردن شناورهای فرسوده گفت: شناورها به سه دسته تقسیم شدند و تا صد امتیاز برای آنها در نظر گرفته‌ایم. شناورهایی که امتیاز آنها کمتر از ۵۰ بوده است، از رده خارج شده‌اند.

وی افزود: به شناورهایی با امتیاز بین ۵۰ تا ۷۰ مهلت یک ماهه برای بروزسازی داده‌ایم.

وی تاکید کرد:‌ بیش از ۱۰۰ شناور مسافری در ایام نوروز آماده ارائه خدمت به گردشگران هستند، همچنین لندی کرافت‌ها هم آمادگی جابجایی خودروی مسافران را دارند و البته تعدادی از لنج‌ها هم که ایمنی آنها تایید شده در ایام نوروز آماده جابجایی مسافران هستند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تعداد صندلی‌های در نظر گرفته شده برای جابجایی مسافران نوروزی گفت: در مجموع ۱۰ هزار صندلی برای جابجایی مسافران نوروزی آماده شده است.

حق شناس درباره قیمت سوخت شناورها هم اظهار داشت: قیمت سوخت شناورهای مسافری همان قیمت فوب خلیج فارس است و مشکلی در این حوزه نداریم.

وی تاکید کرد: ‌درباره نرخ گذاری قیمت بلیت شناورها و قیمت سوخت آنها سازمان بنادر دخالت ندارد اما نظارت خواهد کرد.

وی با اشاره به فروش بلیت شناورهای مسافری برای ایام نوروز گفت:  از سه طریق فروش اینترنتی، حضوری و پایانه بانکی (به صورت محدود) بلیت شناورها به فروش می‌رسد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین اخبار از بررسی سانحه نفت‌کش سانچی اظهار داشت: آخرین جلسه بررسی علت سانحه با حضور کارشناسان دوشنبه هفته گذشته در تهران برگزار شد. جلسه بعدی با حضور دو تن از کارشناسان سازمان بنادر و حضور سه کشور ذی نفع هنگ کنگ، چین و پاناما در چین برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جعبه سیاه کشتی سانچی هیچ مشکلی ندارد گفت: امیدواریم چند هفته آینده گزارش مستندی درباره علت سانحه به دست بیاوریم.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر آخرین ا طلاعات از ربات‌های ارسال شده به اعماق دریا از وضعیت کشتی سانچی گفت: اطلاعاتی درباره نحوه نشستن کشتی در آب ارائه دادند که این اطلاعات باید بررسی شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر زمان خروج نفت‌کش سانچی از دریا گفت: بررسی های اولیه برای چگونگی خروج باقیمانده نفتکش سانچی در حال انجام است.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا