امور زیربناییچندرسانه‌ایصوتكشاورزی و دامپروری

کشت ۱۲۰ هزار هکتاری زعفران + صوت

نائب رئیس شورای ملی زعفران سطح زیر کشت فعلی زعفران کشوررا ۱۲۰ هزار هکتار و تعداد بهره برداران این حوزه را ۱۵۰ هزار نفر عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضامیری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: سالانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن زعفران در ایران تولید می شود که از این مقدار ۲۵ درصد مصرف داخلی و بقیه روی ریل صادرات قرار می گیرد.

وی همچنین اظهارداشت: هرساله بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ تن زعفران از طریق مبادی مجاز و غیر قانونی و همینطور چمدانی به کشورهای جهان صادر می شود.

همچنین بخوانید

نائب رئیس شورای ملی زعفران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال وزارت جهاد کشاورزی از طریق سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید توافقی زعفران از کشاورزان کرده است.

وی در ادامه افزود: عملیات خرید توافقی زعفران اقدامی مثبت در راستای کمک به کشاورزان و محصول راهبردی مورد نظر بوده ولی نبود حمایت های لازم از مجموع زنجیره تولید و صادرات در این زمینه به شدت مورد نقد است.

میری بیان داشت: با توجه به اینکه زنجیره تولید و صادرات متصل به یکدیگرند بنابراین حمایت از تولید بدون صادرات و بالعکس تبعات منفی به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سیاست حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار برای حمایت از بخش کشاورزی بسیار موثر است ولی در این بین باید به صادر کنندگان در بخش خصوصی نیز توجه ویژه ای شود تا مشتریان و بازار خارجی خود را از دست ندهند.

نائب رئیس شورای ملی زعفران در این مصاحبه رادیویی ضمن اشاره به بحث حداقل و حداکثر نرخ طلای سرخ در کشور یادآورشد: هم اکنون حداقل قیمت زعفران به ازای هر کیلوگرم سه میلیون و ۲۵۰ و حداکثر پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا