اقتصاد کلان

عزم جدی شرط کوچک سازی دولت + فایل صوتی

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: کوچک سازی دولت مستلزم عزم جدی تمامی مسئولان است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، موسی الرضا ثروتی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: برای رونق بخشیدن به اقتصاد باید از پیکره فربه دولت کاست و این مجموعه را به سمت چابک سازی سوق داد.

وی همچنین اظهارداشت: کوچک‌سازی دولت در ایران عزم جدی مسئولان همراه با اعتقاد راسخ را می‌طلبد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: پویایی اقتصادی در جامعه زمانی ایجاد می شود که موتور اقتصادی دست مردم باشد و دولت به‌عنوان یک سیاست‌گذار کلان و ناظر بر اجرای قوانین، ضوابط و مقررات عمل کند.

همچنین بخوانید

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بودجه جاری و عمرانی کشور باید متناسب یعنی سهم هر یک ۵۰ درصد باشد، افزود: متاسفانه به مرور گذشت زمان میزان بودجه جاری مملکت افزایش و در برابر میزان بودجه عمرانی کاهش یافته است.

ثروتی اظهارداشت: در حال حاضر ۸۵ درصد بودجه کشور به بخش جاری وتنها ۱۵ درصد به عمرانی تعلق دارد.

وی در این مصاحبه رادیویی با بیان اینکه دولت بطور مرتب در حال بزرگ شدن است، گفت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی قرار بر این بود که دولت دست از تصدیگری بردارد و امور را به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کند ولی متاسفانه هر ساله بودجه دولت، شرکت ها، بانک ها و غیره در حال افزایش است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این جمله که متاسفانه همت جدی در راستای کوچک سازی دولت در کشور وجود ندارد، افزود: دولت ها از حیث دیدگاهی و عملکردی در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده اند.

وی تصریح کرد: دولتمردان هرساله صحبت از کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نفت، اجرای بودجه عملیاتی، کم شدگی هزینه های دولت و غیره در کشور می کنند ولی در عمل خبری از تحقق این حرف و حدیث ها نیست.

ثروتی بیان داشت: وابستگی اقتصاد کشور به نفت، هزینه های دولت و مصادیقی از این نوع هر سال به نسبت سال قبل در حال افزایش است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: دولت باید با کاهش هزینه ها و واگذاری امور به بخش خصوصی و تعاونی به سمت کوچک سازی حرکت کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا