امور زیربناییراه و ساختمان

۱۱ گروه مسئول بررسی علل سقوط هواپیمای یاسوج شدند/ برای پیدا کردن جعبه سیاه از ارتش و فرانسوی‌ها کمک خواستیم

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی بر اساس قانون از همان ابتدا ستاد بررسی سانحه را تشکیل داد و ۱۱ گروه مسئول این کار شدند که ببینند نقص در چه مرحله‌ای بوده است

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عباس آخوندی با حضور در جلسه کمیسیون‌های مجلس برای توضیح درباره حادثه سقوط هواپیما در جمع خبرنگاران گفت: مجلس باید به این مسائل ورود کند ما از اینکه مجلس جلسه می‌گذارد و پرسش دارد و از این مساله خوشحالیم چون یعنی سیستم نظارتی و مدیریتی کشور زنده است.

 وی افزود: جلسه امروز در دو بخش نحوه جست‌وجو و دلایل وقوع سانحه خلاصه می‌شد. در بخش اول سوالات مختلفی شد و توضحات داده شد. سازمان هواپیمایی بر اساس قانون از همان ابتدا ستاد بررسی سانحه را تشکیل داد و ۱۱ گروه مسئول این کار شدند که ببینند نقص در چه مرحله‌ای بوده است.

وزیر راه و شهرسازی سازمان هواپیمایی کشور پس از این حادثه بلافاصله مدیر ارشد خود را به منطقه فرستاد تا نحوه جست‌وجوی لاشه را هدایت کند، گفت: این کار انجام شد و هماهنگی خوبی داشتند. ستاد بحران استان و ستادهای امدادی تشکیل شد و نیروهای ارتش بسیار کمک کردند. امیر موسوی دستور داد یکی از امیران ارتش در منطقه مستقر شود، تکاوران هم مستقر شدند و هلی برن فعال شد. دوستان سپاه و بسیج و کوهنوردان حرفه‌ای وارد شدند محلی‌ها هم همکاری کردند تا به این مرحله رسیدیم.

آخوندی تاکید کرد: در ارتباط با بحث علت وقوع سانحه باید ستاد بررسی سانحه اظهارنظر کند از کارشناسان فرانسه و شرکت ای تی آر دعوت کردیم که دیروز وارد کشور شدند. الان اصلی‌ترین مساله پیدا کردن جعبه سیاه است. باید ببینیم داخل هواپیما چه اتفاقی افتاده است از فرانسوی‌ها خواستیم به ما کمک کنند. از امیر موسوی خواهش کردم اگر سیستم‌هایی وجود دارد به ما کمک کنند که این جعبه را پیدا کنیم از این به بعد برای بررسی علت سانحه اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کنیم که زودتر علل سقوط را اعلام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به یکی از خانواده‌های جانباختگان سرکشی کردم و به آنها تسلیت گفتم در مورد خانواده بقیه قربانیان هم شرکت آسمان مسئول شده است. استاندا کهگیلویه هم در حال سرکشی است.

آخوندی درباره جلسه‌ای که صبح امروز برای گزارش در مجلس حاضر شد گفت: ما قانون مصوبه مجلس را هم داریم. ما عضو پیمان شیکاگو هستیم. در قانون مشخص است مسئولیت شرکت هواپیمایی چیست و سیستم نظارت سازمان هواپیمایی کشوری چه مسئولیتی دارد. انشاءالله هرگاه گزارش تهیه شد بر اساس رژیم مسئولیت حقوقی افراد باید مسئولیت خود را بپذیرند.

وی تاکید کرد : همه چیز به جعبه سیاه بستگی دارد؛ بقیه اطلاعات را بررسی می‌کنیم. اطلاعات کلیدی به اطلاعات جعبه سیاه بستگی دارد. اگر امروز پیدا شود،  تیم فرانسوی هم اینجاست و اطلاعات بررسی می‌شود. امیدوارم با توجه به اینکه لاشه هواپیما زود پیدا شد، جعبه سیاه هم زود پیدا شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا