امور زیربناییراه و ساختمان

زمان انتقال جعبه سیاه مشخص نیست/ بدون اطلاعات جعبه سیاه هیچ سناریویی از علت وقوع سانحه را تایید نمی‌کنیم

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان انتقال جعبه سیاه هواپیمای Atr سانحه دیده و علت وقوع این سانحه به ایلنا گفت: هنوز هیچ زمانی را نمی‌توانیم برای انتقال جعبه سیاه اعلام کنیم و تا زمانی که اطلاعات دقیق جعبه سیاه در اختیار ما قرار نگیرد هیچ سناریویی از علت سانحه را تایید نمی‌کنیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علی عابدزاده در نشست خبری امروز درباره سانحه هواپیمایی شرکت آسمان  در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه جعبه سیاه چه زمانی از هواپیما خارج و به متولیان تحویل داده می‌شود تاکید کرد: هنوز هیچ یک از تیم‌های زمینی و هوایی نتوانسته‌اند به محل رویت لاشه هواپیما برسند چرا که شرایط بسیار سخت و صعب العبور است.

وی تاکید کرد: هنوز گستردگی سایتی که هواپیما در آن سقوط کرده مشخص نیست.

عابدزاده با بیان اینکه دسترسی افراد عادی به جعبه سیاه امکان پذیر نیست گفت:‌ اعزام افراد عادی به این نقطه برای دست یافتن به جعبه سیاه می‌‌تواند خطرناک باشد.

عابدزاده تاکید کرد: باید دید از محل سقوط هواپیما چه اطلاعاتی به دست ما می‌رسد اما در حال حاضر نمی‌توانیم زمانی برای خروج جعبه سیاه از هواپیما اعلام کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه گفته می‌شود در بررسی نوار مکالمات خلبان و برج مراقبت، خلبان این هواپیما هیچ گزارشی از احساس خطر اعلام نکرده است و همچنین شرایط جوی هم نامساعد نبوده بنابراین علت سانحه در گزارش‌های اولیه را چه چیزی پیش بینی می‌کنید گفت: باید دقیق‌تر تمام این موضوعات بررسی شود و باید صبر کنیم تا ا طلاعات جعبه سیاه به دست ما برسد. اظهار نظر راجع به چگونگی شرایط جوی در آن منطقه هنگام سقوط هواپیما با اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه می‌تواند دقیق‌تر باشد.

عابدزاده ادامه داد: جعبه سیاه پارامترهای زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد و دسترسی به اطلاعات جعبه سیاه نیاز به اپلیکیشن‌هایی دارد که اطلاعات را بازخوانی کند و تمام این اپلیکیشن‌ها در اختیار ما قرار دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: برای بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هم از کارشناسان فرانسوی سازنده هواپیمای Atr و هم از کارشناسان سازمان هواپیمایی و صنعت هوانوردی استفاده خواهیم کرد.

عابدزاده اظهار کرد: در حال حاضر در این شرایط که دسترسی به اطلاعات جعبه سیاه نداریم نمی‌توانیم هیچ سناریویی را تایید کنیم اما به محض بررسی اطلاعات جعبه سیاه می‌توانیم به نتایج قابل قبول‌تری برسیم.

وی در ابتدای سخنان خود در این نشست نیز گفت: علی عابدزاده درباره روند پیگیری سازمان هواپیمایی در دو روز گذشته گفت: سازمان هواپیمایی در ساعت  یک ربع به ١٠ روز یکشنبه از این سانحه مطلع شد. چند دقیقه بعد از اینکه از هواپیما اطلاعی به دست نیامد، ستاد تشکیل شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشور افزود: براساس برنامه، ستاد بحران پیگیری و شروع به کار کرد و به سرعت وزیر راه در این ستاد حضور پیدا کرد و تیم کارشناسی به منطقه اعزام شد.

عابدزاده با بیان اینکه تعیین نقطه سقوط هواپیما با توجه به شرایط کوهستانی و شرایط جوی بسیار سخت بود، اظهار کرد: از طریق کشور روسیه کمک ماهواره‌ای گرفتیم. اطلاعات ماهواره‌ای دقیقا نمی‌توانست کمک کند چراکه وضعیت جوی ابری بود.

وی با اشاره به مشخص شدن نقطه سقوط و رویت قسمتی از هواپیما، گفت: به محض مشخص شدن مکان سقوط گروه‌هایی به محل حادثه اعزام شده‌اند. تمامی سعی ما بر این است که در کوتاهترین زمان اجساد منتقل شود اما از پراکندگی قطعات و سایت سانحه اطلاعی نداریم  چراکه شیارهای متعدد وجود دارد و محیط سانحه در ارتفاع قرار دارد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا