امور زیربناییراه و ساختمان

تعیین نقطه سقوط هواپیما با توجه به شرایط کوهستانی و شرایط جوی بسیار سخت بود

دقایقی پیش نشست خبری با حضور رییس سازمان هواپیمایی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی درباره تشریح روند بررسی علت سانحه هواپیمای ای.تی.آر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، علی عابدزاده درباره روند پیگیری سازمان هواپیمایی در دو روز گذشته گفت: سازمان هواپیمایی در ساعت  یک ربع به ١٠ روز یکشنبه از این سانحه مطلع شد. چند دقیقه بعد از اینکه از هواپیما اطلاعی به دست نیامد، ستاد تشکیل شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشور افزود: براساس برنامه، ستاد بحران پیگیری و شروع به کار کرد و به سرعت وزیر راه در این ستاد حضور پیدا کرد و تیم کارشناسی به منطقه اعزام شد.

عابدزاده با بیان اینکه تعیین نقطه سقوط هواپیما با توجه به شرایط کوهستانی و شرایط جوی بسیار سخت بود، اظهار کرد: از طریق کشور روسیه کمک ماهواره‌ای گرفتیم. اطلاعات ماهواره‌ای دقیقا نمی‌توانست کمک کند چراکه وضعیت جوی ابری بود.

وی با اشاره به مشخص شدن نقطه سقوط و رویت قسمتی از هواپیما، گفت: به محض مشخص شدن مکان سقوط گروه‌هایی به محل حادثه اعزام شده‌اند. تمامی سعی ما بر این است که در کوتاهترین زمان اجساد منتقل شود اما از پراکندگی قطعات و سایت سانحه اطلاعی نداریم  چراکه شیارهای متعدد وجود دارد و محیط سانحه در ارتفاع قرار دارد.

ادامه دارد

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا