صنعت، معدن، تجارتمعدن

تبدیل دانش به فناوری، اولویت مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی ایران طی یکسال و نیم اخیر تمرکز خود را روی دانش گذاشته است به طوری که تبدیل دانش به فناوری در اولویت برنامه های این مرکز قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، غلامرضا ملاطاهری در برنامه بازدید و نشست خبری مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران که در محل آن مجموعه برگزار شد، افزود: این مرکز برنامه تبدیل دانش به تکنولوژی و تبدیل آن به تجاری سازی را پیگیری می کند به طوری که در نهایت، توسعه کارآفرینی ایجاد شود.

وی با بیان سالانه ۱۵ پروژه در بخش آزمایشگاه و پایلوت مهندسی معکوس در این مرکز صورت گرفته است، افزود: توسعه فناوری های جدید برای بهینه سازی مصارف انرژی و استفاده از باطله ها، در اولویت برنامه های این مرکز قرار دارد.

طرح پژوهشی برتر

ملاطاهری گفت: این مرکز در سه دوره متوالی به عنوان برترین طرح پژوهشی ایمیدرو در سال ۹۴ پروژه آنتیموان، سال ۹۵ پروژه عناصرنادر خاکی و سال جاری در طرح توسعه فرآوری سیار به روش ثقلی انتخاب شد.

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اعلام اینکه توانستیم برترین طرح پژوهشی را به ایمیدرو اختصاص دهیم اعلام کرد: در رویکرد جدید این مرکز می‌خواهیم از حوزه دانش فراتر رفته و در جهت تبدیل فن‌آوری به تجاری سازی اقدام کنیم .

عناصر نادرخاکی

وی افزود: در بخش عناصر نادرخاکی با توجه به اینکه تنها ۲ سال است وارد این پروژه شده ایم اما توانسته ایم نتایج خوبی را بدست آوریم .و در تلاش هستیم با سرعت بخشی به دانش عناصر نادر خاکی عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

ملاطاهری افزود: ما در بعد فن آوری بهینه با کمترین مصرف انرژی بخصوص در مصرف آب تحقیقات لازم را انجام داده‌ایم و در این خصوص نیز پیش بینی های لازم را انجام داده ایم .

بهبود ارتباطات بین المللی

وی گفت: یکی از شاخصه های فن آوری بهبود ارتباطات بین المللی است که در این راستا برای اولین بار سال گذشته یک دوره آموزشی در آفریقای جنوبی برگزار شد و این ارتباطات ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از نخستین مرحله تست استحصال عناصر خاکی در سال ۹۷ خبر داد و ادامه داد: بعد از این مرحله وارد فاز صنعتی و جذب سرمایه گذار خواهیم شد.

تفاهمنامه همکاری با صندوق بیمه سرمایه گذاری

ملاطاهری گفت: در جهت تامین مالی پروژه های تحقیقاتی قرار است تفاهمنامه همکاری با صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به امضا برسانیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا