بین الملل

سهام آسیایی به بهبود خود ادامه داد / نوسانات کاهش یافت

درحالی‌که حال‌وهوای بازار پس از سقوط اخیر که با ترس از بالا آمدن تورم و افزایش هزینه‌های وام‌گیری، رخ داده بود، به تدریج رو به بهبود است، روز دوشنبه سهام آسیایی هم به سوددهی افتادند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز،  درحالی‌که حال‌وهوای بازار پس از سقوط اخیر که با ترس از بالا آمدن تورم و افزایش هزینه‌های وام‌گیری، رخ داده بود، به تدریج رو به بهبود است، روز دوشنبه سهام آسیایی هم به این روند ملحق شدند و بازارها سود کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۵ درصد رشد کرد. این شاخص بیش از ۴۰ درصد از ضررهای سقوط اخیر خود که از اواخر ماه گذشته تا هفته پیش ادامه داشت، را جبران کرده است.

همچنین بخوانید

نیکی ژاپن ۱.۳ درصد جهش کرد.

انتظار می‌رود به علت تعطیلات بازار آمریکا و سرزمین اصلی چین، تجارت از مواقع معمولی کندتر پیش برود.

شاخص جهانی سهام ام‌اس‌سی‌آی، هفته گذشته ۴.۳ درصد رشد کرد که این بهترین عملکرد هفتگی آن از دسامبر ۲۰۱۱ تا کنون بود.

بازگشت بازارها پس سقوطی ۲ هفته‌ای اتفاق می‌افتد که در یک لحظه بیش از ۱۰ درصد از ارزش بازارهای جهان را محو کرد. این سقوط با نگرانی از بالا رفتن تورم آمریکا و تقویت هزینه‌های تامین مالی دلاری (بالا رفتن نرخ بهره)، آغاز شد.

سقوط بازارهای سهام درحالی اتفاق افتاد که چشم‌انداز درآمدهای شرکتی با رشد قدرتمند اقتصاد جهانی، بهبود یافته بود. 

نرخ سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا، هفته گذشته به بالاترین میزان ۴ ساله ۲.۹۹۴ رسید. این درحالیست که در انتهای سال گذشته این نرخ برابر با ۲.۴۱۱ بود.

همچنین هفته گذشته در حالی که سرمایه‌گذاران روی این حساب باز کردند که فدرال رزرو در دیدار سیاست‌گذاری ماه مارچ خود نرخ بهره را افزایش خواهد داد، نرخ سود اوراق ۲ ساله خزانه‌داری آمریکا هم به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۸ تا کنون رسید.

در بازار ارز دلار از پایین‌ترین نرخ ۱۵ هفته‌ای خود، ۱۰۵.۵۴۵ ین، که در ۱۶ فوریه ثبت کرده بود بازگشت و خود را در نرخ ۱۰۶.۲۴ ین تثبیت کرد.

یورو از بالاترین نرخ ۳ ساله خود، ۱.۲۵۵۶ دلار، که در روز جمعه ثبت کرده بود، پایین آمد و در نرخ ۱.۲۴۲۶ دلار معامله شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا