امور زیربناییراه و ساختمان

تکذیب خبر کشف قطعاتی از لاشه هواپیما/ طولانی شدن عملیات تحفص طبیعی است/ کم مانده بود سقوط کنیم

نماینده مردم دنا با تاکید بر اینکه طولانی شدن عملیات تجسس و کشف لاشه هواپیمای آسمان در ارتفاعات طبیعی است، گفت: هر چند از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم اما با توجه شرایط جوی و سوق الجیشی طولانی شدن عملیات تفحص طبیعی است و در عملیات امروز کم مانده بود هلی کوپتر خودمان سقوط کند.

همچنین بخوانید

غلام محمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره انتشار خبری مبنی بر کشف قطعاتی از لاشه هواپیمای ای.تی .آر آسمان اظهار داشت: علی رغم تمام تلاش‌های تیم‌های جست وجو و انجام پروازهایی با هلی کوپترها و پهپادها متاسفانه هنوز چیزی از لاشه هواپیما یافت نشده است.

وی با بیان اینکه عملیات هوایی متوقف شده است، گفت: عملیات زمینی توسط ۴۰ گروه ماهر که در بین آنها کوهنوردان فاتح قله اورست هم وجود دارد، همچنان در ساعات شب هم ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم دنا با تاکید بر اینکه از هیچ تلاشی برای پیدا کردن لاشه هواپیما فروگذار نیستیم، گفت: با توجه به شرایط جوی و شرایط سوق الجیشی منطقه، زمان بر بودن کشف لاشه هواپیما طبیعی است و در دنیا هم این تجربه وجود داشته که بعضا کشف لاشه هواپیما بیش از یکسال زمان ببرد.

وی تاکید کرد: اگر فشار وارد شود که در این شرایط سخت عملیات هوایی بی وقفه انجام شود به طور قطع احتمال وقوع سانحه دیگر را افزایش داده‌ایم چنانچه که امروز کم مانده بود به دلیل شدت باد هلی کوپتری که بنده و چند تن دیگر در آن حضور داشتیم، سقوط کند.

زارعی ادامه داد: این منطقه بسیار مرتفع است و جست وجو در شیارها کار را بسیار سخت کرده است. از مردم عزیز خواهشمندیم صبوری به خرج دهند تا لاشه هواپیما از طریق عملیات هوایی و زمینی پیدا شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در سانحه هوایی در منطقه کرکس هم کشف لاشه هواپیما زمانبر بود و در دنیا هم نمونه‌های شبیه به این و طولانی شدن کشف لاشه هواپیما متعدد وجود دارد.

وی از ورود تجهیزات فنی ویژه جدید برای کشف منطقه سانحه و سقوط هواپیما تا فردا خبر داد و گفت: با ورود این تجهیزات جدید که از سوی سازمان هواپیمایی تامین شده مکان‌هایی که احتمال وجود لاشه در آن بسیار قوی است، نقطه زنی می‌شود و راحت‌تر می‌توان عملیات جست‌وجو را انجام داد.

زارعی افزود: روسیه هم تصاویر ماهواره‌ای را از نقاطی که احتمال سقوط هواپیما در آن وجود دارد در اختیار ما گذاشته است که قرار است فردا گشت‌زنی هوایی در این نقاط شروع شود.     

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا