امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رشد ۴٠درصدی صادرات آبزیان در ۱۰ ماهه امسال/واردات ۱۰ درصد کم شد

رییس سازمان شیلات با بیان اینکه رشد ۴٠ درصدی صادرات آبزیان در ۱۰ ماهه امسال را شاهد هستیم، گفت: واردات ۱۰ درصد کم شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن صالحی در مراسم امضای تفاهم نامه برای عرضه مستقیم محصولات آبزی در فروشگاههای زنجیره ای گفت: در دهه های اخیر روند توسعه شیلات خوب بوده و توانستیم جایگاه مناسبی را در دنیا داشته باشیم و امروز ایران در مجامع بین المللی حرف برای گفتن دارد و با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته به وضعیت خوبی رسیده است.

رییس سازمان شیلات افزود: در سال ٩۶ یک میلیون و ششصد هزار تن شیلات در کشور تولید شود و امروز ایران در صید تن ماهیان جایگاه خوبی دارد و در پرورش ماهی و میگو، ماهی خاورمیانه و ماهیان در قفس ایران جایگاه خوبی دارد.

همچنین بخوانید

وی تصریح کرد: مردم ایران حق دارند تا در زندگی مرفهی داشته باشند و البته در زمینه مربوط به صادرات آبزیان وضعیت خوبی داریم و در ۱۰ ماهه امسال رشد ۴٠ درصدی نسبت به سال قبل داشتیم و واردات نیز ۱۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته صالحی، آبزیان نقش مهمی در سلامت مردم دارد و باید در بخش مصرف آن مردم را تشویق کرد؛ ضمن اینکه حضور ماهیان زینتی هم در سلامت خانواده ها نقش دارد و خوشبختانه می توان در کنار گیاهان زینتی به ماهیان زینتی هم فکر کرد.

وی اظهار داشت: هر ظرفیتی که از امکانات ما نیاز باشد در خدمت فروشگاههای زنجیره ای خواهد بود و امروز در مقایسه با ۱۰ سال گذشته تنوع محصولات آماده مصرف در فروشگاههای زنجیره ای بیشتر شده و عرضه می شود.  البته در حوزه طعم دهنده ها باید بیشتر وارد شده و از تجربیات سایر کشورها استفاده کرد .

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا