امور زیربناییراه و ساختمان

۲۵ پاسگاه پیش ساخته بتنی در ۱۶ استان افتتاح شد

مراسم افتتاح ۲۵ پاسگاه پیش ساخته بتنی در ۱۶ استان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و فرمانده راهور ناجا برگزار شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مراسم با بیان اینکه از چهار سال گذشته احداث پاسگاه‌های پیش ساخته بتنی شروع شد، گفت: متاسفانه شرکت‌هایی که ساختمان‌های پیش ساخته تولید و اجرا می‌کنند بسیار محدود هستند به همین دلیل مناقصه این موضوع به طول انجامید.

وی ادامه د اد: شرکت‌ها سابقه ساخت ساختمان پیش ساخته را نداشتند اما قطعات بتنی تولید می‌کردند. بنابراین مناقصه این پروژه به طول انجامید و در نهایت در تابستان سال ۹۴ موفق به انجام مناقصه شدیم.

معاون وزیر راه ادامه داد: در تابستان سال ۹۴ قرارداد با یک شرکت به امضا رسید و ساخت آن از سال ۹۵ شروع شد.

کشاورزیان با بیان اینکه پس از عقد قرارداد با مشکلاتی مواجه بودیم، گفت:‌ قرار بر این شد دو باب از این ساختمان‌های پیش ساخته را به صورت آزمایشی اجرا کنیم تا عیوب و نواقص آن مشخص شود و اشتباهات در ۵۰ باب پروژه دیگر تکرار نشود.

وی ادامه داد: از ۵۰ پاسگاه مورد قرارداد امروز شاهد افتتاح ۲۵ پاسگاه در ۱۶ استان هستیم و احتمالا تا پایان سال هفت باب پاسگاه دیگر به اجرا می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۸ باب پاسگاه پیش ساخته در نیمه اول سال آینده افتتاح خواهد شد، گفت: امیدواریم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

همچنین در ادامه این مراسم سردار مهری فرمانده راهور ناجا با بیان اینکه امیدواریم از طریق این سازه‌های از پیش ساخته شده بتوانیم کنترل و نظارت بهتری را انجام دهیم.

وی افزود: باقی پاسگاه‌های از پیش ساخته در حال اجرا هستند و از سازمان راهداری قول افزودن ۱۰ پاسگاه پیش ساخته دیگر به قرارداد را گرفتیم.

وی تاکید کرد: از موضوعات مهم استحکام و شرایط زیستی برای پاسگاه‌ها است که این سازه‌های بتنی این ویژگی‌ها را دارند و ضد زلزله هستند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا