بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

رونمایی از دستگاه‌های Mini VTM توسن‌تکنو

دستگاه‌های Mini VTM جدیدترین محصول نوآورانه‌ی شرکت توسن‌تکنو است که به منظور تکمیل سبد محصولات این شرکت در زمینه‌ ارائه‌ راهکارهای جامع و یکپارچه بانکداری دیجیتال عرضه شده است.

Mini VTM یک دستگاه بسیار کم‌حجم با قابلیت‌های بی‌شمار است که در راستای ایجاد کانال‌های همه‌کاره یا  Omni Channel برای بانک و مشتریان آن توسط توسن‌تکنو به بازار معرفی شده است.

این دستگاه‌ها در مقایسه با دستگاه‌های خودبانک یا VTMها به لحاظ خدمات قابل ارائه دارای نقاط اشتراک بسیاری هستند. یکی از مهمترین قابلیت‌های این دستگاه‌های کم‌حجم که پیش از این در VTMها نیز به عنوان یکی از کلیدی‌ترین قابلیت‌ها ارائه شده بود، امکان استفاده از دوربین و گوشی برای انجام یک مکالمه‌ ویدئویی با کارشناسان مستقر در مرکز تماس بانک است که از این طریق امکان ارائه‌ مشاوره و راهنمایی به مشتریان بانکی برای کارشناسان مرکز تماس بانک وجود خواهد داشت. این دستگاه‌ها با حجم بسیار کم خود قابلیت‌های بی‌نظیری را به مشتریان خدمات بانکی ارائه می‌دهند. بخشی از حجم کم این دستگاه‌ها مربوط به حذف مخزن اسکناس‌گذاری است که از این نظر می‌توان آن‌ها را مشابه پایانه‌های غیرنقدی یا Cashless دانست.

از جمله خدماتی که در این دستگاه‌ها قابل ارائه است می‌توان به احراز هویت، مشاوره و راهنمایی به مشتریان از طریق مکالمه‌ی ویدئویی، پرداخت اقساط تسهیلات، اعلام مانده حساب، درخواست رمز اینترنت بانک و تلفن بانک، انتقال وجه داخلی (از سپرده)، انتقال وجه بین بانکی (ساتنا و پایا)، امکان ثبت کلیه‌ درخواست‌های مشتری جهت ارائه به بانک، اخذ صورتحساب سپرده، دریافت اثر انگشت از مشتری منوط به راه‌اندازی زیرساخت‌های مورد نیاز در بانک، اخذ صورتحساب کارت و … اشاره نمود.

با توجه به کم‌حجم بودن این دستگاه‌ها به نظر می‌رسد استقبال بانک‌ها و مشتریان آن‌ها از این محصول نوآورانه چشمگیر باشد. ورود Mini VTM‌ها به چرخه‌ دستگاه‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات بانکی به مشتریان همراه با فرهنگ‌سازی استفاده از آن برای مردم، تجربه‌ استفاده از کانال‌های همه‌کاره یا Omni Channel را برای دریافت‌کنندگان خدمات بانکی ممکن خواهد ساخت.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا