امور زیربناییراه و ساختمان

تشریح آخرین وضعیت کشف لاشه هواپیمای آسمان در ارتفاعات دنا

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات جست وجو در سه نقطه در ارتفاعات دنا توسط پروازهای هلی کوپترها و عکس برداری از مناطق در حال انجام است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، عباس آخوندی درباره آخرین وضعیت جست‌وجو برای کشف لاشه هواپیمای ATR آسمان در ارتفاعات دنا اظهار داشت: در حال حاضر تمام نیروهای امداد و نجات در نهادهای امدادی مانند هلال احمر در حال انجام عملیات جست‌وجو هستند و براساس احتمالات کل منطقه به سه قسمت تقسیم شده است و احتمال می‌دهیم هواپیما در این سه نقطه سقوط کرده باشد.

وی ادامه داد: بنابراین پرواز هلی‌کوپترها در این سه نقطه متمرکز شده است و در ارتفاعات ۱۰ هزار پا، در حال بررسی دقیق مسیر هستند.

آخوندی با بیان اینکه تمام شیارها در حال بررسی است، گفت: حتی مسیرهای آلترناتیو که پیش‌بینی می‌کنیم احتمالا هواپیما از آن مسیر عبور کرده باشد را در حال بررسی هستیم و از تمام مناطق عکسبرداری شده است اما فعلا این بررسی‌ها و شواهد چیزی را نشان نداده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کنار پروازهای هوایی، امدادهای زمینی هم در حال انجام است و از تمام کوهنوردان متخصص و ماهر که سابقه صعود به قله‌های مرتفع را داشتند دعوت به عمل آمده که برای کشف لاشه هواپیما کمک کنند. خوشبختانه کوهنوردان از این موضوع استقبال کردند.

آخوندی افزود: همچنین گروه‌های هلال احمر و گروه‌های محلی بسیج هستند که از راه زمینی بتوانند مسیر را بررسی کنند.

وی با اشاره به استفاده از سیستم‌های ماهواره‌ای برای پیدا کردن لاشه هواپیما گفت: برای پیدا کردن لاشه هواپیما از سیستم‌های ماهواره‌ای هم استفاده می‌شود اما عکسبرداری‌های انجام شده بسیار دقیق است و از هر منطقه صدها عکس گرفته شده است که می‌توان براساس آنها بررسی‌های دقیق‌تری انجام داد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنده با هلی‌کوپتر خود همچنان در حال بازدیدهای شخصی از منطقه هستم و بررسی‌ها برای پیدا کردن لاشه هواپیما ادامه دارد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا