اقتصاد کلان

فروش ۵۰۰ خودروی سواری متروکه به سازمان فنی و حرفه‌ای

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی خبر داد:

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جمشید قسوریان جهرمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان، با اشاره به تعیین تکلیف بخشی از خودروهای متروکه در گمرک، اظهار داشت: بر اساس تفاهمی که با سازمان فنی و حرفه‌ای صورت گرفت، ۵۰۰ دستگاه سواری متروکه به کارگاه‌های این سازمان اختصاص یافت.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ارزش کارشناسی رسمی دادگستری برای این تعداد خودرو ۴۲ میلیارد ریال است، تصریح کرد: به دلیل آنکه این خودروها نتوانستند مجوز و استاندارد لازم را برای ورود به کشور اخذ کنند، متروکه شد و برای اینکه هزینه بر این خودروها مترتب بود و در حال مستهلک شدن بودند، مقرر شد تا برای امور آموزشی و فنی و حرفه‌ای در اختیار این سازمان قرار گیرد.
وی این اقدام را در راستای فعال‌سازی ۳۱۰ کارگاه فنی و حرفه‌ای و اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بابت این خودروها پول نقدی دریافت نشده و اوراق خزانه تهاتر شده است.
قسوریان در مورد جزئیات بیشتر این خودروهای چینی افزود: ۴۲۶ دستگاه از این خودروهای سواری مربوط به شرکت چری با مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بوده و ۶۳ دستگاه سواری برند سابرینا دنده اتوماتیک بوده است.
وی تأکید کرد: این خودروها ۴ سال است، در انبار اموال تملیکی بوده و نتوانستند مجوزهای لازم را اخذ کنند.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا