بورسبورس اوراق

کاهش قیمت‌ها در معاملات آتی سکه

 

روز گذشته بازار آتی سکه بورس‌کالا متاثر از کاهش قیمت سکه بود. به طوریکه در روز معاملاتی گذشته یعنی یکشنبه ۲۹ بهمن ماه، شاهد معامله ۳۲ هزار و ۱۱۶ قرارداد برای تحویل ماه‌های آینده به ارزش پنج هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال بود. این در حالیست که تعداد قراردادهای منعقد شده در روز شنبه ۲۸ بهمن ماه این بازار ۴۳ هزار و ۶۳۰ قرارداد برای تحویل ماههای آینده و به ارزش شش هزار و ۴۵۰میلیارد تومان بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دیروز یکشنبه در قرارداد آتی سکه طلا تحویل اسفند ماه سال جاری، ۵۲۶ قرارداد منعقد شد. در این معاملات، قیمت تسویه سکه روی رقم یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان قرار گرفت.

دیروز در سررسیدهای اردیبهشت و تیرماه سال آینده نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۲۶ قرارداد به ثبت رسید. بهای سکه برای تحویل اردیبهشت ماه یک میلیون ۵۳۹ هزار تومان معامله شد که با اندکی کاهش نسبت به معاملات شنبه مواجه بود. بهای سکه برای تحویل تیرماه سال آینده نیز یک میلیون و ۵۶۸ هزار تومان بود که در مقایسه با آخرین نرخ تحویل در روز گذشته با اندکی افزایش رو به رو بود. این موضوع نشان از تاثیر کاهش قیمت سکه در این روزهای بازار و به دنبال در آن بازار مشتقه دارد.

گفتنی است، روز گذشته سررسیدهای دورتر بازار یعنی موعد تحویل شهریور و آبان سال آینده، همچنان بیشترین حجم قراردادها را به خود اختصاص داده‌اند. در سررسید شهریور دو هزار و ۶۶۰ قرارداد و در سررسید آبان ۹۷ بالغ بر ۲۸ هزار و ۴۶۳ قرارداد بر تابلوی معاملات درج شد.

بهای سکه در قرارداد تحویل شهریور سال آینده یک میلیون و۶۰۰ هزار تومان معامله شد و در قرارداد آبان ماه سال ۹۷ نیز معامله‌گران شاهد ثبت سکه یک میلیون و ۶۴۱ هزار تومانی بر تابلوی معاملات بودند.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا