امور زیربناییراه و ساختمان

جستجوی لاشه هواپیمای آسمان با پهپادهای نظامی

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی با بخش‌های عملیاتی مرتبط جهت استفاده از پهپادهای نظامی نیز هماهنگی‌های لازم را انجام داده که به محض صدور مجوز از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، مرتضی دهقان روز دوشنبه در باره آخرین وضعیت از عملیات امداد و جستجوی هواپیمای سانحه دیده آسمان در حوالی شهرستان سمیرم بیان کرد: سازمان هواپیمایی در ادامه جلسات خود با دستگاه‌های ذیربط تا شب گذشته نسبت به برنامه‌ریزی دقیق جهت چگونگی عملیات امدادی در صورت مناسب بودن شرایط جوی طی امروز اقدام کرده است.

وی با بیان این که در این جلسات همواره سعی کردیم تا به موقعیت‌های نزدیک ‌تری به محل وقوع حادثه دست پیدا کنیم، گفت: درحال حاضر ۲ تن از مدیران کل بخش عملیات پرواز و یک تن از مدیران مراقبت پرواز به همراه تیم همراه به محل حادثه اعزام و به بررسی ابعاد حادثه و کمک به تسریع در روند عملیات جستجو پرداخته‌اند.

وی با اشاره به بهتر شدن شرایط آب و هوایی در این منطقه بیان داشت: خوشبختانه همکاران ما از امروز صبح توانستند با چند فروند هلی‌کوپتر در محل حاضر شده و به عملیات جستجو ادامه دهند که به محض ارسال هرگونه اطلاعات آن را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این راستا تیم‌های امدادی و جستجوگر زمینی نیز فعالیت خود را متوقف نکرده و تا پیدا شدن اثری از لاشه این هواپیما به کار خود ادامه خواهند داد.

دهقان با اشاره به کم بودن دید افقی در ارتفاعات این منطقه نیز بیان کرد: با وجود تمامی مشکلات جوی تیم‌های امدادی برای بررسی سانحه لحظه ای فعالیت خود را متوقف نکرده و به تلاش‌های خود ادامه خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، دهقان افزود: سازمان هواپیمایی با بخش های عملیاتی مرتبط جهت استفاده از پهپادهای نظامی( پرنده هدایت پذیر از دور) نیز هماهنگی‌های لازم را انجام داده که به محض صدور مجوز از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا