بانکبانک و بیمه

توضیح رئیس سابق بانک مرکزی درباره خاوری


رئیس کل سابق بانک مرکزی در مورد محمود خاوری، مدیرعامل سابق بانک ملی و اتفاقاتی که در آن سال‌ها رخ داد، توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، بهمنی در پاسخ به این سوال که سیستم نظارتی بانک مرکزی در شناسایی تخلف آقای خاوری عملکرد مناسبی داشته است یا خیر پاسخ داد، ۱۵۰ نفر در بخش نظارت بانک مرکزی مشغول به کار هستند، در حالی که تعداد شعبه‌ها به ۲۰ هزار شعبه می‌رسد.

این درحالی است که خود بانک‌ها ناظر و حسابرس دارند. اما به هرحال در مورد آقای خاوری این اتفاق خیلی بد رخ داد و کسی هم متوجه نشد. او در ادامه توضیح داد که بانک صادرات به ما اعلام کرد و بعد ما ناظرمان را فرستادیم.
او در تشریح اتفاقی که در آن سال‌ها افتاده بود گفت داستان از این قرار بود که اینها ال‌سی را خریده بودند. ال‌سی داخلی بود منتها ما بخشنامه کرده بودیم به بانک‌ها که خرید «ذی‌نفع واحد» شما سقف دارد و نمی‌شود بیشتر از ۲۰ درصد سرمایه پایه بانک‌ها را بخرید. اینها تخلف کرده بودند.
تا تخلف برسد طول می‌کشید چرا که فضا مثل الان آنلاین نبود. بهمنی در پاسخ به این سوال که پرونده در مرداد ماه مطرح شد اما فرار آقای خاوری در شهریور ماه رخ داد، توضیح داد که ایشان حدود ۴۰ سال کار کرده بود، شک کردن به کسی با این سابقه چندان ساده نیست. این فرد به درجه مدیرعاملی رسیده بود. به نوشته خبرآنلاین، علاوه براین، رئیس‌کل سابق بانک مرکزی ابراز کرد که از دو تابعیتی بودن آقای خاوری بی‌اطلاع بوده است.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا