صنعتصنعت، معدن، تجارت

باید به سمت تشکیل شرکت‌های بزرگ صادراتی حرکت کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات صنعتی ۱۷ درصد از کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: برای افزایش مقیاس واحدهای صنعتی باید به سمت ادغام شرکت‌ها و تشکیل شرکت‌های بزرگ، تقویت تشکل‌های صادراتی فراگیر و حمایت از تشکیل شرکت‌های بزرگ صادراتی حرکت کنیم .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، محمد شریعتمداری در بیستمین دوره معرفی صد شرکت برتر ایران با اشاره به سخنان رییس هیات عامل ایدرو مبنی بر اینکه کشور در حال برداشتن گام‌های موثر روبه جلو است و چرا بذر یاس و ناامیدی در جامعه می‌کاریم، تصریح کرد : در سال‌های اخیر حدود ۵ تا ۶٫۵ درصد رشد صنعتی داشتیم و قطار توسعه کشور در حوزه صنعت بر مسیر خود قرار گرفته است و باید سرعتش به سمت مقصد بیشتر شود که به دست اندیشمندان ایرانی به راحتی قابل انجام خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه بیش از ۱۶ هزار تقاضای تأسیس واحدهای صنعتی در کشور وجود دارد، افزود: این تقاضاها در ده ماهه امسال بوده که ۹۹٫۶ آن‌ها توسط بخش خصوصی داده شده است.

محمد شریعتمداری اشاره به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در فضای پسا برجام گفت: تا کنون بیش از ۲۲۴ واحد با سرمایه‌گذاری خارجی در مراحل مختلف تاسیس قرار دارند و ۵۰ واحد آنها بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: امروز بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع برای توسعه عمرانی کشور تزریق کرده‌ایم که سه برابر گذشته است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۳۹۷ بیش از ۳۶۰ درصد نیز رشد داشته باشد.
شریعتمداری با اشاره به فرآیند انتخاب واحدهای برتر در این جشنواره، گفت: براساس صورت‌های مالی، میزان فروش و درآمد مجموعه ۱۰۰ واحد برتر معرفی شده است اما به سایر نقاط قوت و ضعف واحدها نیز پرداخته شد که یکی از آن‌ها حضور و فعالیت این واحدها در موضوع صادرات بود که سهم ارزش گذاری برای حضور شرکت‌های ایرانی در بازارهای جهانی باید بیشتر شود و توجه به توسعه بازارها و تنوع صادراتی نیز با اهمیت بیشتری دنبال شود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا