بین الملل

اس‌اندپی۵۰۰ قویترین هفته ۵ سال اخیر خود را ثبت کرد

در پایان معاملات روز جمعه بازار آمریکا(بامداد امروز) شاخص اس‌اندپی۵۰۰ اندکی افزایش یافت تا بیشترین رشد هفتگی خود در ۵ سال اخیر را ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز جمعه اس‌اندپی ۵۰۰ اندکی افزایش یافت تا بیشترین رشد هفتگی خود در ۵ سال اخیر را ثبت کند، هرچند این شاخص در اوایل معاملات به سود بالاتری دست یافته بود اما پس از اعلام نتیجه دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، سرمایه‌گذران قبل از آغاز آخر هفته طولانی خود به لاک دفاعی فرو رفتند و سودها از دست رفت.

اصلاح شدید قیمت‌ها در بازار سهام در اوایل فوریه تحت نگرانی از تورم، باعث شد تا ترس از این به وجود بیاید که توالی رشد ۹ ساله بازار سهام به پایان رسیده باشد، اما داده‌های این هفته در مورد قیمت‌های مصرف‌کننده و فروش خرده‌فروشی‌ها نگرانی سرمایه‌گذاران را کاهش داد و آنها را دوباره به سوی بازار سهام بازگرداند.

همچنین بخوانید

دفتر بازرس ویژه آمریکا، رابرت مولر ۱۳ تبعه روس و ۳ شرکت روسی را به دخالت در انتخابات آمریکا در تلاش برای حمایت از دونالد ترامپ، متهم کرد.

اس‌اندپی ۵۰۰ بیش از نیم درصد رشد کرد اما با اعلام این کیفرخواست، تقریبا تمام سود خود را از دست داد.

شاخص صنعتی داوجونز ۰.۰۸ درصد رشد کرد و در ۲۵۲۱۹.۳۸ واحد بسته شد درحالی‌که اس‌اندپی ۵۰۰ ۰.۰۴ درصد به دست آورد و به ۲۷۳۲.۲۲ واحد رسید.

اما کامپوزیت نزدک ۰.۲۳ درصد افت کرد و به ۷۲۳۹.۴۷ واحد رسید.

فصل خوب گزارشات قوی اقتصادی ربع چهارم و همچنین کاهش خوب مالیات باعث شده است تا تحلیل‌گران پیش‌بینی کنند رشد شاخص اس‌اندپی در سال ۲۰۱۸ به ۱۹ درصد خواهد رسید. این درحالیست که مقدار پیش‌بینی شده قبلی در اوایل ژانویه، ۱۲ درصد بوده است.

داو این هفته ۴.۲۵ درصد رشد کرد که قویترین رشد هفتگی آن از نوامبر ۲۰۱۶ تا کنون بود.

نزدک هم این هفته خود را با رشدی ۵.۳۱ درصدی به اتمام رساند که بهترین هفته این شاخص ازدسامبر ۲۰۱۱ تا کنون بود.

اس‌اندپی ۵۰۰ با ۴.۳ درصد رشد بهترین عملکرد هفتگی خود از ژانویه ۲۰۱۳ تا کنون را ثبت کرد. اما این شاخص همچنان نزدیک به ۵ درصد از رکورد ۲۶  ژانویه خود پایین‌تر است.

نرخ ین ژاپن در برابر دلار ۰.۱۸ درصد افت کرد و به ۱۰۶.۳۳ ین در برابر هر دلار رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا