امور زیربناییراه و ساختمان

خانه های نقلی در تهران نایاب شد + جدول قیمت خانه های کمتر از ۷۰ متر

در حالی که دولت در سه سال گذشته با ارایه تسهیلات صندوق پس انداز یکم تلاش کرد قدرت خرید دهک های متوسط را برای خرید مسکن ترمیم کند اما افزایش قیمت های اخیر این اثر را خنثی کرده و عرضه برای خانه های نقلی و متراژ پایین در تهران برای تقاضای ایجاد شده بسیار محدود است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز یکم تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان به هر زوج، قدرت خرید مردم را برای صاحبخانه شدن نسبت به سال های گذشته بهبود بخشید هر چند که با افزایش قیمت های چند ماه اخیر در بازار مسکن اثر این تسهیلات کمرنگ شد.

طبق آخرین گزارش های مرکز آمار،پاییز امسال نسبت به پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک متر مربع مسکونی با رشد  ۱۶.۶ درصدی همراه بوده است. همچنین متوسط قیمت فروش هر متر مربع از زمین یا زمین ساختمان مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۵ میلیون و ۲۳۸ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۳۵ متر مربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۱.۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۷.۸ درصد افزایش داشته است.

با توجه به اینکه تسهیلات ارایه شده از سوی دولت برای خرید مسکن، ۵۰ درصد هزینه یک خانه متوسط را پوشش می دهد، متوسط قدرت خرید و عمده تقاضا در بازار برای خانه های کم متراژ است که سقف قیمتی آنها به ۴۰۰ میلیون تومان می رسد. حال اینکه با توجه به افزایش تقاضا برای این واحدهای مسکونی، فایل های مربوط به این خانه های نقلی در بازار محدود شده است.

طبق گزارش های میدانی خبرنگار ایلنا و براساس گفته های مشاوران املاک تهران، افزایش تقاضا برای خانه های کم متراژ و عرضه محدود آن، باعث شده قیمت واحدهای مسکونی کوچک افزایش یابد. 

در جدول زیر قیمت خانه های کمتر از ۷۰ متر در محله های تهران آمده است:     

متراژ محله قیمت(تومان)
۶۶ متر-۱۰ ساله ستارخان ۳۰۰ میلیون
۶۳ متر-۱۰ ساله هفت حوض ۳۱۰ میلیون
۶۸ متر-۱۲ ساله هفت تیر ۳۰۰میلیون
۶۲ متر-۷ساله خزانه ۱۰۰میلیون
۵۵متر- نوساز تهرانسر ۲۶۰میلیون
۵۷ متر- ۳ساله عبدل آباد ۱۵۰ میلیون
۶۸ متر-نوساز نبرد ۳۳۰میلیون
۶۲ متر-۱۵ساله جمهوری ۲۲۰میلیون
۵۱متر-۱۶ساله بلوار فردوس ۳۳۰میلیون
۶۶متر-۱۰ساله سهروردی ۴۴۰میلیون

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا