بانکبانک و بیمه

بازگشت ثبات به اقتصاد با اجرای تدابیر سه گانه ظرف یک تا دو هفته

رئیس کل بانک مرکزی پیش بینی کرد که با اجرای تدابیر ۳گانه ظرف یکی دو هفته آینده کاملا وضعیت با ثبات به اقتصاد بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ولی الله سیف با اشاره به تدابیر ۳ گانه انتشار اوراق گواهی سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد، اوراق گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز و طرح پیش فروش سکه تاکید کرد که با راه اندازی سامانه جدید ارزی از روز شنبه، امکان کنترل و مدیریت بازار برای سیاستگذار و امکان فعالیت شفاف برای متقاضیان ارز فراهم می شود.

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که با عملیاتی شدن تدابیر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، ثبات در بازار حاکم  و اجازه شکل گیری مجدد این گونه فعالیت ها داده نخواهد شد.

وی گفت: پیش بینی می کنیم که ظرف یکی دو هفته آینده کاملا وضعیت با ثبات به اقتصاد بازگردد.

رئیس شورای پول و اعتبار به تدابیر ۳ گانه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز اشاره کرد و افزود: اولین اقدام انتشار اوراق گواهی سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد است که به مدت ۲ هفته به بانک ها اجازه دادیم  این اوراق را منتشر کنند.

سیف اقدام دوم بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز را انتشار اوراق گواهی ریالی مبتنی بر ارز عنوان کرد و توضیح داد: افرادی که خواهان این اوراق هستند در زمان مراجعه به بانک ها، نرخ ارز متناسب با نرخ روز محاسبه می شود.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد که نرخ ارز در زمان مراجعه مشتریان برای خرید اوراق سپرده گواهی ریالی مبتنی بر ارز براساس نرخ متوسط ارز در طول ماه گذشته از سامانه سنای بانک مرکزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نرخ سود اوراق سپرده گواهی ریالی مبتنی بر ارز جذاب است، خاطرنشان کرد: این اوراق در دو سررسید یک و دو ساله منتشر می شوند و سود آنها به ترتیب ۴ و ۴.۵ درصد است.

سیف درباره طرح پیش فروش سکه نیز اظهار داشت: پیش فروش سکه برای دوره ۶ ماهه با قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای سررسید یکساله یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا