بانک و بیمهطلا و ارز

عقب نشینی دلار در آخرین روز معاملات هفته

به دنبال اعلام برنامه دولت برای کنترل بازار ارز،امروز دلار در آخرین روز معاملات این هفته از قیمت های دیروز عقب نشینی کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرآنلاین، پس از ورود نیروی انتظامی به بازار ارز و دستگیری دلالان که برخی منابع تعداد دستگیرشدگان را تا ۹۰ نفر هم اعلام کردند،شب گذشته هیات دولت برای ساماندهی بازار ارز تشکیل جلسه داد و خبرهای منتشر شده از تصمیمات جلسه شب گذشته نشان می دهد که به زودی تزریق ارز به بازار برای کنترل قیمت ها آغاز خواهد شد.

همچنین بخوانید

آنطور که بانک مرکزی از جزییات مصوبه دیروز هیات دولت خبرداده مقرر شده است تا شبکه بانکی اقدام به انتشار گواهی سپرده ارزی و ریالی کنند.مطابق با تصمیم دولت اوراق سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد به مدت یکسال و نرخ بازخرید ۱۴ درصد منتشر خواهد شد و اوراق سپرده ریالی مبتنی بر ارز هم با سررسیدهای یک تا دو ساله و با نرخ سود ۴ تا ۴.۵ درصد از طریق سامانه سنا قابل پرداخت است.

همچنین بانک مرکزی پیش فروش سکه را با نرخ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای شش ماه آینده و پیش فروش یکسال را با نرخ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در دستورکار قرار خواهد داد.

نتیجه این تصمیمات امروز سبب شد تا بازار امروز شاهد ریزش قیمت ها باشد.به قول تحلیلگران بازار پیام دولت را دریافت کرده و نرخ دلار و سکه شروع به کاهش کردند.به طوری که قیمت دلار با ۵۸ تومان کاهش در حال حاضر ۴ هزار و ۷۵۹ تومان گزارش می شود و هر سکه بهار ازادی هم یک میلیون و ۵۷۷ هزار تومان به فروش می رسد.

این کاهش ها قیمت یورو را هم ۷۱ تومان کاهش داده و هم اکنون هر یورو در بازار ۶ هزار و ۹۴ تومان نرخ خورده است.

اگرچه کاهش بهای دلار به تدریج آرامش نسبی به بازار خواهد داد اما رشد بورس را متوقف کرده است و باید دید بازار در اولین روز هفته آینده چه واکنشی به کاهش قیمت دلار نشان خواهد داد.

اونس پیش به جلو

امروز در بازارهای جهاین قیمت هر اونس طلا با ۴ صدم درصد افزایش نسبت به روز قبل یک هزار و ۳۵۴ دلار معامله شد.افزایش قیمت اونس اما تاثیری بر بازار داخلی نداشت و طلای داخل تحت تاثیرکاهش قیمت دلارهر گرم ۴۶ تومان کاهش یافت و به قیمت ۱۴۹ هزار و ۶۰۱ تومان معامله شد.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح امامی نیز یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۵۰۰،سکه طرح قدیم یک میلیون ۵۵۱ هزار تومان،نیم سکه ۷۷۸ هزار تومان و ربع سکه نیز ۴۷۰ هزار تومان به فروش رفت.

در بازار ارز نیز هر دلار آمریکا با ۶۳ تومان کاهش ۴هزار و ۷۵۴ تومان و دلار صرافی ها هم با ۴۰ تومان کاهش ۴ هزار  و ۱۹۰ تومان به فروش رفت.البته نرخ فردایی بازار سبزه میدان و پاساژ افشار همچنان در کانال ۴۸۰۰ قرار دارد.

هر یور ۶ هزار و ۹۴ تومان و پوند نیز با ۲۶ تومان کاهش ۶۹۲۷ تومان معامله شد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا