صنعت، معدن، تجارت

ایجاد شهرک تخصصی طلا و جواهر آذربایجان شرقی در حال بررسی است

تبریز – معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ایجاد شهرک تخصصی طلا و جواهر آذربایجان شرقی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان به عنوان یکی از گزینه ها در حال بررسی است.

به گزارش آرمان اقتصادی، غلامعلی راستی شامگاه دیروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر بزوم ایجاد شهرک تخصصی طلا و جواهر در استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: به لحاظ هم افزایی بین صنعتگران و رفع مشکلات و نیازها در راستای کاهش هزینه های تولید ایجاد شهرک های تخصصی در آذربایجان شرقی ضروری است.

وی از فعالیت بیش از ۳ هزار واحد صنفی طلا، جواهر و نقره در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: وجود سنگ های گران بها و نیمه قیمتی و صنایع مربوط به نقره می تواند در ایجاد و توسعه شهرک تخصصی طلا و جواهر در استان نقش بسزایی داشته باشد.

راستی با عنوان اینکه ایجاد شهرک تخصصی طلا و جواهر آذربایجان شرقی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان به عنوان یکی از گزینه ها در حال بررسی است، افزود: ایجاد این شهرک در محدوده کلان شهر تبریز برخی پیچیدگی ها را به وجود می آورد به همین خاطر اکنون منطقه سهلان را به عنوان یکی از گزینه های مدنظر برای ایجاد این شهرک بررسی می کنیم.

معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی حضور فعلین صنعت طلا و جواهر استان در نمایشگاه های بین المللی را ضروری خواند و بیان کرد: شرکت فعالین و تجار صنعت طلا و جواهر آذربایجان شرقی در نمایشگاه های بین المللی می تواند زمینه ای برای توسعه صادرات باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا