امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توزیع سیب و پرتقال شب عید از ۲۰ اسفند آغاز می شود

رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران گفت: ۶ هزار تن سیب و پرتقال از ۲۰ اسفند در ۸۰ مرکز دراستان تهران توزیع می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، عباس سیاح با اشاره به اینکه امسال میوه به اندازه کافی ذخیره سازی شده است افزود: براساس تصمیم گیری های انجام شده قیمت میوه شب عید ۱۵ درصد پایین تر از قیمت معمول بازار خواهد بود.  

وی درباره چگونگی نظارت بر عرضه میوه شب عید گفت : میوه شب عید با برچسب سازمان تعاون روستایی عرضه می شود بنابراین از امکان هرگونه سوء استفاده جلوگیری می شود.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران تاکید کرد: بر روی برچسب میوه شب عید واژه تنظیم بازار نوروزی نوشته شده است.

۲۵ هزار تن شیرخشک صادر شد

رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران گفت : ۲۵ هزارتن شیرخشک به هشت کشور صادر شده است.  

 سیاح با اشاره به اینکه خرید حمایتی شیر خام همچنان ادامه دارد افزود : شیرخشک تولید شده از شیرخام خریداری شده از دامداران استان تهران علاوه بر کشورهای منطقه به مصر و چند کشور افریقایی نیز صادر شده است.  
رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران افزود: از سال گذشته تاکنون ۵۰ هزارتن شیرخشک صادر شده است.  

سیاح گفت: جمهوری اسلامی ایران با صادرات شیرخشک برای اولین بار در تاریخ صادرات، از کشوری مصرف کننده به کشور صادرکننده این فراورده تبدیل و در بازارهای جهانی صاحب برند شد.  

وی همچنین از اختصاص معافیت مالیاتی و مشوق های صادراتی خبر داد و افزود: صادرکنندگان شیرخشک از پرداخت ۹ درصد مالیات ارزش افزوده معاف هستند.  

رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران گفت: صادرکنندگان شیر خشک استان تهران از ۳۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی بهره مند خواهند شد.  

سیاح افزود: هم اکنون قیمت خرید شیر خام از دامداران براساس کیفیت، درصد چربی و بارمیکروبی، از ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ تومان است درحالی که تا پیش از اجرای طرح خرید حمایتی هرکیلو شیر خام درسال ۹۴ حدود ۸۵۰ تومان بود.  

وی گفت: در پی اجرای طرح خرید حمایتی شیرخام و تنظیم بازار این محصول پول دامداران به روز پرداخت می شود و کارخانجات و سازمان تعاون روستایی به دامداران هیچ بدهی ندارند.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران گفت: هنوز تا قیمت ۱۴۴۰ تومان فاصله داریم بنابراین خرید حمایتی همچنان ادامه دارد.

۶۵ هزارتن سیب درختی از باغداران خریداری شد

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: ۶۵ هزارتن سیب درختی از باغداران خریداری شد که ۲۰ درصد ان مربوط به استان تهران است.  

 سیاح  با اشاره به اینکه مازاد تولید سیب درختی درجه ۳ با قیمت هرکیلو ۳۳۰ تا ۳۵۰ تومان خریداری شده است افزود: تا پیش از آغاز خرید تضمینی کارخانجات تبدیلی هرکیلو سیب را ۱۷۰ تا ۱۸۰ تومان خریداری می کردند.

وی گفت: پول باغداران به روز پرداخت شده و بدهی به کشاورزان نداریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا