بانکبانک و بیمه

استفاده هوشمندانه بانک سامان از فرصت یک سلیبریتی


بیلبوردهای حاوی پیام‌های مدیریتی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که از چندی قبل در بزرگراه‌ها و نقاط مختلف پایتخت به چشم می‌خورد بیان‌گر استفاده هوشمندانه بخش خصوصی از این چهره بین‌المللی ورزش جهان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)،همکاری بین چهره‌های شناخته شده و مطرح ورزشی و بخش‌های مختلف اقتصادی به عنوان یک الگوی پذیرفته شده جهانی برای توسعه هر دو حوزه ورزش و اقتصاد از سال‌ها پیش متداول بوده و در این بازی برد – برد هر دو حوزه از منافع همکاری برخوردار می‌شوند. مثال‌های متعدد از حضور ستاره‌های ورزش جهان در برنامه‌های تجاری برندهای مطرح، نشان‌دهنده این واقعیت است که برندها برای تقویت خود از سلیبریتی‌های ورزشی به عنوان یکی از ابزارهای موثر تبلیغی استفاده می‌کنند. موفقیت عرصه‌های گوناگون ورزشی و شکوفایی بخش‌های مختلف اقتصادی در کشورهای توسعه‌یافته را می‌توان تا حدود زیادی مرهون استفاده هوشمندانه و برنامه‌ریزی شده از فرصت چنین همکاری‌هایی دانست.
در ایران اما به دلیل نگرش‌های خاص و محوریت دولت در اقتصاد کشور، نه چنین فرصت‌هایی ایجاد می‌شد و نه در صورت ایجاد استفاده از آن مدنظر فعالان اقتصادی قرار می‌گرفت. بعد از اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی و جدی‌تر شدن واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به بخش خصوصی به تدریج استفاده از الگوهای موفق جهانی توسعه اقتصادی با بومی‌سازی آنها طبق شرایط کشور آغاز شد و یکی از این الگوها،‌ تقویت ابعاد تجاری ورزش و همکاری بین دو حوزه ورزش و تجارت بود.
واقعیت این است که ورزش ایران همچنان از معضل نبود زیرساخت‌های لازم برای حضور و فعالیت بخش خصوصی و سودآور نبودن سرمایه‌گذاری‌های کلان در این حوزه رنج می‌برد و در این شرایط باید فرصت‌هایی را که به ترغیب حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ورزش منتهی شود، مغتنم دانست و ارج نهاد.
یکی از فرصت‌هایی که طی سال‌های اخیر می‌توانست به همکاری و هم‌افزایی دو حوزه ورزش و اقتصاد ایران بینجامد حضور کارلوس کی‌روش،‌ مربی سرشناس و صاحب سبک پرتغالی در ایران و عهده‌دار شدن مسئولیت سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران توسط وی است. این فرصت تا مدت‌ها مغفول ماند اما اخیرا هلدینگ مالی – اعتباری سامان که فعالیت گسترده‌ای در حوزه بانکداری،‌ بیمه و دیگر فعالیت‌های مرتبط دارد استفاده از این فرصت را در دستور کار قرار داده است.
البته همکاری بانک سامان با حوزه ورزش اتفاق جدیدی نیست و این بانک پیش از این نیز به عنوان اسپانسر بسیاری از رویدادهای مهم ورزشی را مورد حمایت قرار داده است که به عنوان مثال اسپانسری و حمایت این بانک از تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ جهانی والیبال و همچنین حمایت بانک سامان از تیم ملی فوتسال در سال‌های گذشته را می‌توان مورد اشاره قرار داد.
نکته قابل توجه این که همکاری بانک سامان با کی‌روش به قالب‌های کلیشه‌ای مرسوم از منحصر نشده و این بانک در قالب برگزاری ورک‌شاپ و سمینار به انتقال تجربیات مدیریتی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به کارکنان و مدیران سطوح مختلف این مجموعه پرداخته و با دعوت از اصحاب رسانه به این سمینارها، دستاوردهای برگزاری این رویدادها را با فعالان ورزش و اقتصاد کشور به اشتراک گذاشته است.
در واقع بانک سامان با چاشنی ریسک‌پذیری و خلاقیت این بار هوشمندانه‌تر از قبل در عرصه ورزش ورود کرده و بازی برد – بردی را با یک سلیبریتی ورزشی تعریف کرده است. کی‌روش در این همکاری تنها نقش ارائه کننده تصویر جذاب از یک مربی نامدار فوتبال را به عهده ندارد بلکه روش مدیریتی خود را گام به گام برای علاقه‌مندان به مباحث مدیریتی تشریح می‌کند.
به نوشته ایسنا،کلام آخر این که همکاری بین کی‌روش و بانک سامان و تعاملاتی از این دست که در بستری کاملا قانونی اتفاق می‌افتد برای هر دو حوزه ورزش و اقتصاد ایران ارزش‌آفرین است و می‌تواند ضمن مطرح کردن هر چه بیشتر ورزش ایران در سطوح بین‌المللی و شکوفایی بخش‌های اقتصادی، فرصت‌های بیشتر و بهتری در هر دو حوزه ایجاد کند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا