بانکبانک و بیمه

فعال شدن نرم افزار مبادله مالی پستی


فرحی از فعال شدن نرم افزار جهانی مبادله مالی پستی در ایران خبر داد و گفت: این نرم افزار با ۲ کشور تا سقف ۱۰ هزار دلار برای حوالجات خرد برقرار شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، خسرو فرحی، مدیرعامل پست بانک ایران در نشست خبری اظهار کرد: قبل از اجرای برجام پست بانک ایران تنها با یک بانک جهانی روابط کارگزاری داشت اما بعداز اجرای برجام روابط کارگزاری این بانک با ۶۶ بانک جهانی افزایش یافت که  توانست آثار مثبت فراوانی در اقتصاد کشور داشته باشد.
فرحی در ادامه به مهمترین دستاوردهای پست بانک اشاره کرد و گفت: یکپارچه سازی سامانه های بانک در ابتدای سال جاری با ضریب امنیتی بسیار بالا و قابلیت خدمات متنوع بانک درسراسر کشور، پرداخت بیش از ۲۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به فعالان اشتغالزایی درحوزه‌های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و… در راستای توسعه کسب و کارها، پرداخت بیش از ۱۷۵۸ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با نرخ ترجیحی برای تجهیز ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به سازمان اتوبوسرانی درسطح کشور برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری جهت کاهش آلودگی هوای کلان شهرهای کشور، نمونه ای از این دستاوردها به حساب می آید.
این مقام مسئول گفت: این بانک درراستای برنامه توسعه خدمات بانکداری الکترونیک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درروستاها و مناطق غیربرخوردار تعداد ۱۰۰۰ دستگاه خودپرداز درسطح روستاهای کشور نصب شده و هم اکنون تعداد خودپردازهای آن به ۲۷۰۰ دستگاه خودپرداز رسیده است.
مدیرعامل پست بانک ایران گفت: پس از سال ها بانک مرکزی مجوز قانونی فعالیت باجه‌های روستایی بانکی را صادر کرد و ۶ هزار باجه روستایی مجوز گرفتند.
به گفته وی؛ این مجوز پس از اینکه پست بانک به بانک مرکزی متعهد شده خدمات روستایی را به تمام بانک ها برساند ارایه شده تا روستایی ها بدون تبعیض، خدمات دریافت کنند.
به نوشته باشگاه خبرنگاران ،وی از فعال شدن نرم افزار جهانی مبادله مالی پستی در ایران خبر داد و گفت: این نرم افزار با ۲ کشور تا سقف ۱۰ هزار دلار برای حوالجات خرد برقرار شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا