بانکبانک و بیمه

شروط بخشش جرائم بانکی تولیدکنندگان


نمایندگان مجلس در جلسه صبح امروز ، شرایط پرداخت بدهی معوق تولیدکنندگان به بانک‌ها را تعیین کردند که بر این اساس بخشش جرائم بانکی تولیدکنندگان مشروط به پرداخت اصل و سود تسهیلات شد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه ۲۴ بهمن) مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۹۷ با بند الحاقی (۲) تبصره ۱۶ این لایحه با ۱۸۶ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

براساس این بند الحاقی، به منظور تشویق تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی معوق خود را که تا پایان سال ۱۳۹۶ سررسید شده باشد از تاریخ سر رسید تا پایان شهریور ۹۷ تسویه کند، بانک ها و مؤسسات مالی و بانکی مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه کنند.
 
تعیین سهم دولت از هزینه شرکت‌های دولتی و بانک‌های سودده برای واریز به خزانه‌
نمایندگان مردم در خانه ملت با تخصیص یک درصد از یک دوازدهم هزینه شرکت های دولتی، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت سودده به خزانه موافقت کردند.
همچنین نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۴ بهمن) مجلس در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۷ با بند الحاقی ۳ تبصره ۱۶ این لایحه در خصوص سهم دولت از هزینه شرکت های دولتی و بانک های سودده با ۱۹۳ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
بند الحاقی ۳ تبصره ۱۶ عبارت است از: دولت از طریق خزانه‌داری کل کشور مکلف است ماهانه معادل یک درصد از یک دوازدهم هزینه شرکت های دولتی، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت سودده مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون را تا مبلغ پنجاه و دو هزار و پانصد و هفتاد میلیارد (۵۲.۵۷۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از حساب های آنها برداشت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور موضوع ردیف ۱۳۰۴۲۵ جدول شماره(۵) این قانون واریز نماید.
گفتنی است،علی اصغر  یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ نیز در توضیح این بند الحاقی یادآور شد: تعیین سهم دولت از شرکت های مذکور برای صرفه جویی در هزینه های جاری است که تنها از شرکت های سودده دریافت خواهد شد و برای تامین منابع آموزش و پرورش، بازنشستگان و سایر هزینه های مرتبط با این موارد تخصیص خواهد یافت.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا