انرژی

غرقاب شدن ساختمان درست نیست

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران مسئله احتمال ایجاد مشکل برای ساختمان به دلیل غرقاب شدن را رد کرد و گفت که بر اساس نظر مهندسان این آب آسیبی به ساختمان وارد نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جلال ملکی با اشاره به اینکه دمای محل حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو در حال حاضر پایین آمده است، گفت: یک تیم برای بررسی به داخل ساختمان رفته است و باید ببینیم نتیجه بررسی آن‌ها چیست.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در مورد احتمال ریزش ساختمان اظهارکرد:‌ تا زمانی که عملیات ادامه دارد هیچ چیز غیرمحتمل نیست و ما تمام شرایط را در نظر می‌گیریم برای همین است که از حداقل نیرو استفاده می‌کنیم و بیشتر از تجهیزات تثبیت شده بهره می‌بریم. همانطور که تا به این لحظه به لطف خدا و عملیات خوب آتش نشانان اتفاقی نیفتاده است امیدواریم در ساعات باقیمانده هم همینطور باشد.

همچنین بخوانید

وی در مورد اینکه آیا کف ساختمان غرقاب شده است، گفت: حرفی از این موضوع نیست و چنین اتفاقی نیفتاده است.

ملکی درپاسخ به این پرسش که عملیات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت،‌ اظهارکرد: ما به نسبت واکنش حریق تاکتیک‌مان را اتخاذ می‌کنیم و فعلا شرایط به گونه‌ای است که توانستیم به طبقه منهای چهار نفوذ کنیم. اگر حرارت دوباره بالا برود باید نیروها را کم کنیم. امیدواریم که شرایط دگرگون نشود و وضعیت همین طور بماند.

وی همچنین در مورد مقدار آبی که ممکن است به دلیل اطفای حریق در ساختمان جمع شود، گفت: برخی از طبقه منهای پنج کمی آب گرفته که البته تا یکی دو ساعت قبل به دلیل حرارت بالا این آب تبخیر می‌شد، ضمن اینکه مقدار آبی که جمع شده است با نظری که مهندسان داشتند و در جلسه دیشب با حضور حجت – معاون شهرسازی و تعدادی از مهندسان نظام مهندسی و مهندسی سازنده ساختمان مشخص شد که مشکلی پیش نمی‌آید. مهندس ساختمان گفت که با توجه به چاهی که وجود دارد این مقدار آب آسیبی به ساختمان نمی‌زند و خوشبختانه تا به این لحظه نیز آسیبی نرسانده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا