بورسبورس انرژی

انواع محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی در صف عرضه های بازار فیزیکی

حجم کل معاملات صورت‌گرفته طی روز یکشنبه (۱۵ بهمن ماه) ۱۵ هزار و ۵۴۹ تن و به ارزش بیش از ۳۲۲ میلیارد و ۸۳۴ میلیون ریال است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،   در جریان معاملات امروز، (۱۶ بهمن ۹۶) عرضه کالاهای آیزوریسایکل، حلال ۴۰۰،۴۰۲،۴۰۶،۴۱۰،۵۰۲ و ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان، نفتای سنگین پالایش نفت تهران، متانول پتروشیمی زاگرس و برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی انجام خواهد شد.

در بازار فیزیکی بورس انرژی در روز یکشنبه (۱۵ بهمن ۹۶)، کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، میعانات گازی تی پی ۴۰۰، اس ۵۰۰ و اس ۴۰۰ پالایش گاز خانگیران، حلال ۴۰۲ پالایش نفت تهران و حلال ۴۰۲ و پنتان پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی عرضه شد. حجم کل معاملات صورت‌گرفته طی این روز (۱۵ بهمن ماه) ۱۵ هزار و ۵۴۹ تن و به ارزش بیش از ۳۲۲ میلیارد و ۸۳۴ میلیون ریال است.

معامله بیش از  ۶ میلیون کیلووات ساعت در بازار برق بورس انرژی

در جریان معاملات روز یک شنبه، در بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله یک میلیون و ۵۰ هزار قرارداد معادل ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش یک میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال بود. شایان ذکر است در روز یکشنبه، نمادهای میان باری، کم‌باری و بارپیک با متوسط قیمت ۲۸۵، ۲۲۲ و ۳۴۰ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

خاطر نشان می‌ شود در آغاز جلسه معاملاتی نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۵ اسفند ۹۶ گشایش یافتند.

همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۹ بهمن ۹۶ پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

همچنین در این روز در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، در دو عرضه کالای برق صورت گرفته توسط نیروگاه‌های طوس و دماوند، یک میلیون و ۷۶۴ هزار کیلووات ساعت برق به ارزش ۷۵۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۳ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۱۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا