بورسبورس اوراق

فروش بلوک سهام سیمان صوفیان و تهران توسط بانک مسکن

 

در راستای اجرای ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بانک مسکن امروز طی اطلاعیه‌ای خبر از فروش بلوک سهام سیمان صوفیان و تهران داد.

 

به گزارش آرمان اقتصادی، گروه مالی بانک مسکن از شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن در راستای اجرای ماده ۱۵ و ۱۶ قانون رفع موانع تولید، قصد دارد به صورت بلوکی و غیر‌مدیریتی ۱۰.۵۸ درصد از سهام شرکت سیمان تهران را با قیمت هر سهم ۳.۴۷۹ ریال به فروش برساند. گفتنی است، سهام قابل عرضه این شرکت ۱۸۵ میلیون و ۷۴ هزار و ۵۹۵ واحد است. این میزان سهم به شکل یکجا و نقد به فروش خواهد رسید.

گروه مالی بانک مسکن همچنین قرار است ۸.۷ درصد از سهام شرکت سیمان صوفیان را به طور عمده (غیر مدیرتی) عرضه کند. قیمت پایه هر سهم این شرکت سیمانی ۴.۹۷۹ ریال است که به شکل یکجا و نقد معامله خواهد شد. سهام قابل عرضه شرکت سیمان صوفیان ۴۷ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۷۰۸ واحد است. گروه مالی مسکن بلوک‌های مذکور را در دوم اسفند ماه عرضه خواهد کرد.

باید گفت بنابر برخی بندهای ماده ۱۶قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور آن، کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند سالانه حداقل سی و سه درصد اموال خود اعم از منقول، غیرمنقول و سر قفلی را که به تملک آنها و شرکت‌های تابعه آنها درآمده است و به تشخیص شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی مازاد است، واگذار کنند. همچنین سهام تحت تملک خود و شرکت‌های تابعه خود را در بنگاه‌هایی که فعالیت‌های غیربانکی انجام می‌دهند، به استثنای طرح‌های نیمه تمام شرکت‌های تابعه واگذار کنند.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا