بانکبانک و بیمهبورسبورس کالا

بورس کالا و بانک انصار تفاهمنامه همکاری امضاء کردند

بورس کالای ایران در نظر دارد تا در حوزه ورود محصولات کشاورزی به بورس از منابع بانکی کمک بگیرد و در نظر دارد در این زمینه از بانک ها به عنوان اهرم تامین نقدینگی استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از بورس کالای ایران، تفاهمنامه همکاری میان بورس کالای ایران و بانک انصار با حضور مدیران ارشد و اعضای هیات مدیره بانک انصار در بورس کالای ایران به امضا رسید.

در این مراسم حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران به توسعه همکاری های این بورس با بانک انصار اشاره کرد و گفت: فعالیت های بورس کالای ایران با ورود به بخش کشاورزی در حوزه خرد توسعه پیدا کرده به طوری که این بازار با خدمتی که قرار است به کشاورزان ارائه دهد، سعی دارد تا بازاری خوب و منظم برای کشاورزان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی چرخه درآمد، پس انداز و سرمایه گذاری به شکل موثر شکل نگرفته است، تصریح کرد: اگر بازاری فراهم شود تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را با قیمت مناسب بفروشند این چرخه تکمیل می شود لذا باید سرمایه گذاری هایی در حوزه بهبود وضعیت کشاورزی و بهینه کردن مصرف صورت گیرد و این اتفاقات در صورتی رخ می دهد که درآمد بخش کشاورزی نصیب تولیدکنندگان شود.

وی ادامه داد: در این میان باید منابع بانکی به افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کمک کند که با طراحی ابزارها و تبدیل به اوراق بهادار کردن محصولات کشاورزی، می توانیم این اتفاقات را رقم زده و ابزارهایی استاندارد مانند گواهی سپرده کالایی ایجاد کنیم.

سلطانی نژاد با تاکید بر اینکه این اقدامات حمایت سیستم بانکی را می طلبد، خاطرنشان کرد: در بورس کالای ایران ابزارهای مناسبی به منظور ارزیابی ریسک وجود دارد به طوری که صنایع پایین دست، سال هاست که از بورس کالا مواد اولیه خود را تامین می کنند. از سوی دیگر بورس کالا در حوزه پیش بینی پذیر کردن بازارها که مورد تاکید مسئولان کشور است، می تواند کمک کند به شرط اینکه بتوانیم منابع مالی را به سمت بازارها بکشانیم.

مدیرعامل بورس کالای ایران اضافه کرد: در راستای همکاری با بانک انصار مذاکراتی صورت گرفت تا بانک انصار به بانک تسویه و پایاپای اضافه شود که امروز این امکان فراهم شده است؛ از سوی دیگر بانک انصار می تواند سرویس های مختلفی به مشتریان علاقمند به سرمایه گذاری در بازارهای کالایی ارائه دهد به طوری که با اختصاص دادن یک درگاه، خدمات بورس کالا را به مشتریان خود ارائه دهد.

وی با بیان اینکه همکاری میان بورس کالا و بانک انصار محدود نخواهد بود، افزود: پس از امضای این تفاهمنامه، گروه های مشترکی میان دو نهاد تشکیل می شود تا بتوانیم از ظرفیت های بانک انصار برای توسعه فعالیت های بورس کالا و ارائه خدمات متنوع به فعالان صنایع استفاده کنیم.

سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین قصد داریم تا از خدمات بانک انصار در برخی از بازارهای بین المللی بهره مند شویم که بعد از امضای تفاهمنامه، این موضوع به شکل مستمر پیگیری می شود تا به هدف مشترکمان دست یابیم.

خدمات بانک انصار در راستای اقتصاد مقاومتی

در ادامه این مراسم آیت الله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار گفت: بانک انصار به عنوان یک شبکه بزرگ بانک خصوصی کشور در حالی در نهمین سال فعالیت خود قرار داشته که بالغ بر ۱۰۰ هزار سهامدار و ۱۲ و نیم میلیون مشتری دارد.

وی افزود: این بانک تنها بانک خصوصی فول آپشن در کشور است که در ۷۰۰ نقطه کشور شعبه دارد و به واسطه انجام مبادلات بانکی، عمده مشتریان آن را آحاد مردم تشکیل می دهند.

ابراهیمی اضافه کرد: بانک انصار در ابعاد مختلف توانسته پیشرفت های خوبی حاصل کند به طوری که در حوزه معاملات اوراق رتبه های اول کشور را کسب کرده و نسبت قرض الحسنه به کل تسهیلات، رتبه اول را در میان بانک ها دارد.

وی اضافه کرد: همچنین این بانک ۸۴.۸ درصد از تسهیلات خود را در راستای اقتصاد مقاومتی مصرف کرده و در حوزه بانکداری اسلامی کماکان رتبه اول را در اختیار دارد. از سوی دیگر این بانک در حوزه سودآوری از سیستم بانکی جلوتر بوده و شفاف ترین نهاد بورسی ایران است.

ابراهیمی با بیان اینکه هدف ما این است که بانک انصار را در حوزه های فنی و تخصصی ارتقا دهیم، تصریح کرد: بانک انصار آمادگی دارد تا بتواند در تمام فعالیت ها با بورس کالای ایران همکاری کند و افتخار می کند که بتواند در عرصه اقتصاد مقاومتی و فعالیت های بورس کالا خدمتگذار باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا