صنعت، معدن، تجارتمعدن

توجه به ورزش کارگری زیربنای توسعه صنایع است

رئیس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با مسئولان برگزاری المپیاد ورزش کارگری معادن گفت: توجه به ورزش کارگری زیربنای توسعه صنایع محسوب می شود؛ چراکه یکی از عوامل بالندگی و پیشبرد اهداف در بخش تولید در گرو سلامت نیروی انسانی است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان در این دیدار که با حضور جمعی از مسئولان برگزاری المپیاد ورزشی کارگری معادن و فدراسیون ورزش کارگری برگزار شد، افزود: به طور حتم توجه به سلامت جسمانی و رعایت اصول ایمنی نیروی انسانی باید در اولویت برنامه های صنایع قرار بگیرد.

وی ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری این مسابقات اعلام کرد: ایمیدرو حمایت های مالی خود را از المپیاد ورزش کارگری معادن اعلام می کند.

همچنین بخوانید

در ادامه سید امیر حسینی رئیس فدراسیون ورزش های کارگری طی سخنانی گفت: خلاقیت در بخش معدن و افزایش چشمگیر صادرات محصولاتی همچون فولاد از دستاوردهای ایمیدرو با مدیریت مهدی کرباسیان بوده است. این سازمان در زمینه ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی نیز موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به فعالیت های فدراسیون ورزش کارگری و تاریخچه آن افزود: ورزش کارگری قبل از انقلاب در قالب اداره دنبال می شد و بعد از انقلاب تحول بزرگی در این عرصه شکل گرفت و کلیه ی کارفرمایان موظف شدند برای سلامت کارگران؛ توجه به ورزش کارگری را در شمار برنامه های سازمانی خود قرار دهند.

حسینی فدراسیون ورزش کارگری را از جمله فدراسیون های نوپا کشور خواند و اظهار کرد: در حال حاضر انجمن های ورزشی این فدراسیون در ۳۱ استان فعالیت دارند و تاکنون ۲ دوره المپیاد کارگری در کشور برگزار شده است.

نخستین دوره مسابقات اتحادیه زنان کارگر

وی در خصوص نحوه برگزاری نخستین دوره مسابقات اتحادیه زنان کارگر ادامه داد: اولین دوره مسابقات ورزش بانوان اتحادیه زنان کارگر خانه کارگر به میزبانی کرمان، در اسفند ماه جاری برگزار می شود با حضور ۲۴۰ ورزشکار برگزار می شود. حسینی گفت: این مسابقات ۱۷ اسفند به مدت یک روز در ۴ رشته برگزار می شود.

سومین دوره المپیاد ورزش کارگری معادن و اولین دوره مسابقات ورزش بانوان اتحادیه زنان کارگر؛ خانه کارگر به میزبانی کرمان برگزار می شود.

در این المپیاد کارگران ورزشکار معادن در ۱۰ رشته ورزشی بصورت استانی و ۴ رشته ورزشی شنا، دارت، پتانک و تنیس روی میز( بانوان) به صورت کشوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
این رقابت ها هر ۲ سال برگزار می شود و این نخستین باری است که به صورت کشوری برگزار خواهد شد. از نکات قابل توجه سومین دوره رقابت های ورزش کارگری معادن حضور رشته ورزشی “پتانک”برای نخستین بار در جدول رشته های اصلی این المپیاد است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا