بانک و بیمهطلا و ارز

دولت خود را مکلف به تثبیت نرخ ارز می‌داند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از اتهامات زده‌شده به دولت مبنی بر تمایل به افزایش نرخ ارز گفت: دولت خود را مکلف به تثبیت نرخ ارز در کشور می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، محمد شریعتمداری عصر امروز در نشست شورای اداری استان یزد با اشاره به اینکه عوامل برون‌زا سهم قابل‌توجهی در مشکلات صنعت و معدن کشور دارند، اظهار کرد: برای حل این معضلات باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه برای ثابت نگه‌داشتن قیمت‌ها تلاش‌های فراوانی در دولت صورت گرفته و حفظ ثبات اقتصادی از الزامات ایجاد رونق در کشور است، تصریح کرد: بیان اینکه دولت به‌منظور تأمین بودجه علاقه‌مند به افزایش نرخ ارز است اتهامی ناجوانمردانه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دولت خود را مکلف به تثبیت کردن نرخ ارز در کشور می‌داند و در این راستا تلاش می‌کند.

وی با اشاره به عدم وجود منابع لازم جهت پرداخت تسهیلات و اعتبارات موردنیاز صنایع کشور بیان کرد: نرخ سود تسهیلات ارائه‌شده نیز با نرخ بازده صنایع خیلی تناسب ندارد که این موضوع باعث ایجاد شرایط نامطلوبی برای تولیدکنندگان شده است.

شریعتمداری از مالیات بر ارزش‌افزوده به‌عنوان دیگر معضلات بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی کشور نام برد و خاطرنشان کرد: جهت حل این مشکل قوانین جدیدی به مجلس پیشنهادشده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا