امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

افزایش ٢١ درصدی تسهیلات بخش کشاورزی

یک مقام مسئول بانکی گفت: در ١٠ ماهه امسال تسهیلاتی که این بانک در اختیار بخش کشاورزی قرار داده نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢١ درصد رشد داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی روح الله خدا رحمی، در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر، اظهار داشت: در ١٠ ماهه امسال ٢٩٠ هزار میلیارد ریال( ٢٩ هزار میلیارد تومان) تسهیلات در اختیار بخش کشاورزی قرار دادیم که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ٢١ درصد رشد داشته است.

وی افزود: براساس هماهنگی های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی، اعلام کردیم که پرداخت تسهیلات برای بخش هایی از حوزه کشاورزی بدون محدودیت انجام می شود که مکانیزاسیون، توسعه گلخانه ها و پرورش ماهی در قفس از جمله این بخش ها است.

همچنین بخوانید

این مقام مسئول افزود: در پرداخت تسهیلات به بخش مکانیزاسیون سال گذشته به رکورد ١٣٠٠ میلیارد تومان رسیدیم و امسال پیش بینی می شود ١٢٠٠ میلیارد تومان تسهیلات به این بخش پرداخت شود.

خدارحمی با اشاره به توسعه طرح های پرورش ماهی در قفس در کشور نیز افزود: این دانش طی سالهای اخیر در کشور بومی شده است؛ برای در سال جاری ١١ واحد پرورش ماهی در قفس با ظرفیت بیش از ١٢ هزار تن تسهیلات پرداخت شده و این واحدها در استانهای بوشهر، هرمزگان و در سواحل شمالی دریای خزر شروع به کار کرده اند و در حال بهره برداری است.

وی اظهارامیدواری کرد: تا پایان سال قرارداد تولید ٣٠ هزارتن پرورش ماهی در قفس منعقد شود.

این خبر تکمیل می شود

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا