بانکبانک و بیمه

افزایش ۲۱ درصدی تسهیلات بانک کشاورزی/ اعلام اولویت‌های پرداخت وام

مدیرعامل بانک کشاورزی با برشمردن اولویت های این بانک برای پرداخت تسهیلات اعلام کرد که در ۱۰ ماهه نخست سال جاری پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی ۲۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نشست خبری روح الله خدا رحمی رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد. وی در این مراسم با اشاره به اینکه بانک کشاورزی به عنوان سومین بانک کشور با ۸۵ سال فعالیت همواره نقش موثری در توسعه طرح کشاورزی در کشور داشته است، گفت: نقش بانک کشاورزی در ایجاد واحدهای تولیدی کشاورزی را نمی توان نادیده گرفت و کشت و صنعت های بزرگ با حمایت و تسهیلات این بانک راه اندازی و تا به امروز به فعالیت خود ادامه می دهد.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: اولویت بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات بر مبنای اولویت های دولت عبارتند از توسعه سامانه های نوین آبیاری، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ارتقا و بهره وری آن، توسعه کشت و کارهای گلخانه ای به منظور استفاده بهینه از منابع آبی، توسعه آبزی پروری، تامین مالی زنجیره محصولات کشاورزی بخصوص محصولات اساسی، حمایت از محصولات عمده صادراتی و حمایت از تولید محصولات استراتژیک مانند گندم که در سه بستر عمده پایداری تولید در بخش کشاورزی، افزایش بهره وری تولید و حمایت از تولیدات دانش محور پایه گذاری شده است.

خدارحمی تاکید کرد: بانک کشاورزی در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۹۶ تسهیلاتی معادل ۲۹ هزار میلیارد تومان در اختیار بخش کشاورزی قرار داده که این رقم به نسبت مدت مشابه در سال قبل با افزایش ۲۱ درصدی موجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به اعتبارات در بخش کشاورزی بی پایان است، تصریح کرد: بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات به این بخش برای خرید ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی را بدون محدودیت قرار داده و در سال ۹۵ در حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان در این بخش تسهیلات پرداخت کرده و پیش بینی پرداخت تسهیلات برای خرید ماشین آلات تا پایان سال ۹۶ بر اساس درخواست های موجود رقمی معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر عامل بانک کشاورزی خاطر نشان کرد: این تسهیلات به منظور خرید تراکتور، کمباین و انواع ماشین آلات برای کاشت داشت و برداشت پرداخت شده و همچنین برای خرید سایر تجهیزات مورد نیاز در دامداری ها، مرغداری ها این تسهیلات پرداخت شده است.

خدارحمی یادآور شد: بانک کشاورزی همچنین برای کشت متراکم و گلخانه ای نیز بدون محدودیت تسهیلات پرداخت کرده زیرا کشت به این صورت موجب کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی می شود و تاکنون برای ۳۵۰ گلخانه با ۳۵۰ هکتار زمین زیر کشت در حدود ۳۹۰ میلیارد تسهیلات پرداخت کرده و ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز تا پایان سال به این بخش پرداخت می شود.

وی ادامه داد: همچنین پیش بینی می شود در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۷ به اندازه کل تسهیلات پرداخت شده در طول سال ۹۶ تسهیلات به این بخش اختصاص داده شود.

ادامه دارد…

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا