انرژی

تولید نفت ایران از میدان های دریایی خلیج فارس افزایش می‎یابد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران:

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با نصب موفقیت‌آمیز پایه سکوهای A 20 و A 21 میدان ابوذر و آغاز عملیات حفاری، در مجموع تولید این میدان نفتی دریایی ۱۲ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از شرکت ملی نفت ایران،‌ حمید بورد گفت: عملیات نصب این دو سکو در ۱۰ بهمن‌ ماه انجام شد.
وی افزود: مدت زمان بارگیری، حمل و نصب این ۲ سکو ۹۰ روز به طول انجامیده که این زمان با احتساب شرایط بد آب و هوایی که در برخی اوقات باعث توقف کار می‌شد، محاسبه شده است.
به گفته بورد، نفت سکوی A 20 به سکوی AC در مجتمع نفتی ابوذر منتقل می شود و فاصله این سکو تا سکوی AC حدود ۶کیلومتر است. همچنین نفت سکوی A 21 به سکوی AA منتقل شده و تا سکوی AC 2.6 کیلومتر فاصله دارد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: عملیات نصب این جکت‌ها با مدیریت و راهبری شرکت‌های داخلی انجام شده که این امر نشان‌دهنده بلوغ و توانایی این شرکت‌ها در صنعت نفت دریایی است.
به گزارش ایرنا، میدان نفتی ابوذر از میدان‌های نفتی ایران در خلیج فارس است که در استان بوشهر و در ۷۵ کیلومتری غرب جزیره خارک قرار دارد.
این میدان نفتی شامل سه سکوی اصلی، هر یک به ظرفیت تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت است که در مجموع روزانه ۱۹۵ تا ۲۲۰ هزار بشکه نفت از این میدان تولید می ‌شود.
در میدان ابوذر که بیشترین تولید نفت کشور در خلیج فارس از این میدان انجام می شود، تاکنون ۱۰۷ حلقه چاه نفت حفاری شده که از این تعداد، ۶۷ حلقه چاه درحال بهره برداری است.
بر اساس برآوردها، حدود چهار میلیارد بشکه «نفت خام درجا» در مخزن این میدان وجود دارد که ۲۰ درصد آن قابل برداشت است.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا