خودروصنعت، معدن، تجارت

سرمای هوا، "خودرو" را گران کرد

با وجود این‌که طی روزهای گذشته دمای هوا منفی بود، اما در مقابل تغییرات قیمتی در بازار خودرو در جهت مثبت حرکت می‌کرد. این موضوع در شرایطی رخ داد که خریداران بازار خودرو، منتظر کاهش قیمت بودند.

بعضی از کارشناسان دلیل افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته را کاهش عرضه خودرو از سوی خودروسازان می‌دانند. به اعتقاد آنها، در صورتی که خودروسازان، خودروهایی را که در پارکینگ خود دارند، به بازار عرضه کنند، قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبر آنلاین ، با این وجود، به نظر می‌رسد خودروسازان به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که عطش خریداران در روزهای پایانی سال برای خرید خودرو تشدید شود و در عین حال، بازار فروش خودروهای قسطی جان گرفته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در روزهای اخیر قیمت برخی خودروهای تولید داخل، با افزایش حدود ۲۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان مواجه شده است، به‌طوری که قیمت دنا در حدود یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تومان افزایش قیمت داشت و در حال حاضر در بازار با قیمت ۴۶میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

در همین حال، پژوپارس سال با افزایش ۳۰۰هزار تومانی قیمت مواجه شد و هم‌اکنون ۳۸میلیون و ۷۰۰هزار تومان است.

بررسی‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت پژو پارس مدل TU5 حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان افزایش پیدا کرد و با نرخ ۴۳ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رود.

اما در شرایطی قیمت خودروهای تولید داخل بالا رفته است که بررسی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در نظرسنجی با مشتریان خودروهای داخلی و وارداتی نشان می‌دهد خودروهای با سطح قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داده و ۶۳.۳ درصد از بازار خودروهای سواری را در اختیار دارند.

بعد از خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومانی، خودروهای با سطح قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان پرتقاضاتر بوده و معادل ۱۸.۹ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

بعد از این‌ها خودروهای با سطح قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان ۵.۹ درصد سهم بازار، خودروهای با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان ۵.۷ درصد سهم بازار، خودروهای با سطح قیمتی ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان معادل ۳.۳ درصد سهم بازار، خودروهای با سطح قیمتی بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان ۱.۸ درصد سهم بازار و خودروهای با سطح قیمتی ۱۲۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان نیز ۱.۱ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

جدول خودرو

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا