بانکبانک و بیمه

جزییات نشست جدید مدیران بانک‌های خصوصی


دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی تصمیمات و جزییات نشست مدیران عامل بانک‌ها و مدیران بخش‌های حقوقی و اعتباری را تشریح کرد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)،محمدرضا جمشیدی از جلسه شورای عالی کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در روز گذشته با حضور مدیران عامل بانک ها، تعدادی از اعضاء هیات مدیره و نیز مدیران بخش های حقوقی و اعتباری خبر داد.

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اظهارداشت: در این جلسه به مسائل مرتبط با بانک ها و موسسات عضو از جمله چگونگی امکان ورود سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات به منظور نظارت و گزارش‌گیری از بانک های خصوصی پرداخته شد. همچنین درباره مفاد بخشنامه بانک مرکزی در منع ارائه هرگونه خدمات به شرکت های سرمایه گذاری با درآمدهای ثابت تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.
وی ادامه داد: این جلسه همچنین با حضور سیدمحمد هاشمی مقدم معاون سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور و حامد واعظی مدیرکل نظارت بر اجرای اسناد رسمی این سازمان در جهت تببین مسائل و چگونگی رفع مشکلات بانک ها در اجرای اسناد لازم الاجراء برگزار شد.
جمشیدی افزود: از سویی مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز از دیگر مهمانان این جلسه بود که درباره چگونگی تامین مالی صنایع کوچک توسط بانک ها مطالبی بیان کرد و پیشنهادات بانک ها به منظور تسهیل و افزایش کمک‌های آنان به این صنایع را مورد تایید قرار داد. از اینرو توافق شد، زمینه‌های لازم برای اعطای تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط و افزایش اشتغال در اقصی نقاط کشور از طریق اینگونه مشاغل فراهم آید.
دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر در این جلسه کوروش پرویزیان، رییس کانون بانک ها نیز با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع کوچک و متوسط و کسب و کارهای خُرد از کمیت و کیفیت تسهیلات اعطایی اعضای کانون به این گروه از صنایع توضیحات لازم را ارائه و از اعضاء درخواست کرد تا آمار تسهیلات اعطایی خود را به صنایع مزبور به صورت جداگانه در اختیار کانون قرار دهند تا اطلاع رسانی لازم به عمل آید. همچنین مقرر شد کارگروه مشترکی با این سازمان برای افزایش همکاری های طرفین تشکیل شود.
وی تاکید کرد: همچنین در این جلسه در ارتباط با اقدامات صورت گرفته برای حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه و تایید اولویت تامین مالی واحدهای کوچک و متوسط صحبت شد و قرار است هر چه زودتر نسبت به دریافت نقشه‌های ساختمانی و مجوزهای لازم از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی اسلام آباد غرب اقدامات لازم به عمل آید. از سویی، به دنبال اعلام آمادگی این دانشگاه، پیگیری های لازم برای ادامه این طرح براساس توافقات اولیه از وزارت بهداشت صورت گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا