بانکبانک و بیمه

راهبردهای اصلی موسسه اعتباری نور


حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی، حمایت از تولید جهت ایجاد اشتغال، برقراری عدالت اجتماعی و نیز حمایت از تولید با کارکرد تسهیل کنندگی، از جمله راهبردهای اصلی موسسه اعتباری نور است.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، موسسه اعتباری نور به مانند دیگر موسسات مجاز و به عنوان موسسه پیشرو در ارائه خدمات و به عنوان یک نهاد مالی غیر بانکی، موسساتی هستند که به عنوان واسطه وجوه در بازارهای مالی به فعالیت طبق آیین‌نامه مقررات تاسیس و نحوه فعالیت موسسات مالی و اعتباری، این موسسات از طریق جذب انواع سپرده‌های مجاز بانکی و استفاده از سایر ابزارهای مالی به تجهیز منابع مبادرت کرده است.

موسسه نور این منابع را به اعطای تسهیلات اعتباری اختصاص داده یا به هر نحو دیگری بنا به تشخیص بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب قانون، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی عملیات بانکی بدون ربا واسط بین عرضه کنندگان و متقاضیان منابع مالی می‌شوند. با توجه به اینکه حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی منجر به رشد و توسعه اقتصادی، حمایت از تولید منجر به ایجاد اشتغال و برقراری عدالت اجتماعی، حمایت از تولید مبتنی بر مزیت‌های رقابتی و نیز حمایت از تولید با  کارکرد تسهیل کنندگی، از جمله راهبردهای اصلی موسسه اعتباری نور است، در نظر است تا حضور اثربخش این موسسه در تامین مالی پروژه های تولیدی تعمیق شود.
این در شرایطی است که موسسه اعتباری نور در حال حاضر، به لحاظ حجم منابع از حدود ۳۰ بانک و موسسه در رتبه دوازدهم شبکه بانکی کشور قرار دارد و و شعب گسترده این موسسه در سراسر کشور تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، بانک مرکزی با توجه به توانمندی این موسسه و به واسطه سرعت بخشی به تکمیل انتقال موسسات ادغامی در موسسه اعتباری نور، مجوز عضویت این موسسه در شبکه شتاب را با حمایت بانک مرکزی صادر کرد و مشتریان این موسسه می‌توانند از خدمات اتصال به درگاه‌های الکترونیکی متصل به شبکه شتاب از جمله همراه بانک، تلفن بانک و ایترنت بانک نیز بهره‌مند شوند. در عین حال، اتصال این موسسه به سامانه‌های ساتنا و پایا نیز برقرار شده که به راحتی امکان تبادلات مالی را فراهم می‌کند.
موسسه نور در انتقال مؤسسات ادغامی واگذارشده تاکنون موفق عمل کرده است و امیدواریم این روند در این موسسه مستمر باشد. البته باید توجه داشت که ساماندهی بازار مالی و پولی کشور مستلزم همکاری مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها است که در حال حاضر این نهادهای مالی با تلاش خود در راستای این هدف گام برمی‌دارند. به ‌رغم تمام محدودیت‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری توانسته‌اند با گستردگی شعب خود در سراسر کشور به‌خصوص در شهرهای کوچک در کنار بانک‌های دولتی و خصوصی به فعالیت بپردازند و سهم مناسبی از بازار را کسب کنند که این نشان از اهمیت این نهادهای مالی در چرخه مالی اقتصاد کشور دارد.
به هرحال اکنون به نظر می‌رسد که باید نگاهها بیش از هر زمان دیگری به موسسات اعتباری مجاز و البته فعال کشور داشت و با حمایت هایی که از آنها به عمل آورد، تلاش کرد که خدمات رسانی در نظام بانکی را با تکیه بر موسسات اعتباری مجاز، رنگ و لعاب تازه ای بخشید.
به نوشته مهر، شایان ذکر است موسسه اعتباری نور به تمام مشتریان و سپرده‌گذاران محترم این اطمینان را می‌دهد که حفظ منافع آنان و تامین اصل و سود سپرده‌ها از اولویت‌های این موسسه بوده است که از دید کارشناسان امر نیز مغفول نمانده است. به عنوان نمونه رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: موسسه اعتباری نور یکی از مؤسسات مالی است که در کنار بانک‌ها در بازار مالی کشور در حال فعالیت است، این در حالی است که مؤسسات مالی غیرمجاز که با پرداخت سودهای نامتعارف نظم بازار مالی کشور را خدشه‌دار کرده بودند در چندساله گذشته به همت بانک مرکزی سروسامان پیدا کردند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا