ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کوالکام با همکاری چینی‌ها گوشی ۵G می‌سازد

کوالکام به منظور ساخت یک گوشی هوشمند با استفاده از فناوری نسل پنجم اینترنت، قصد دارد با یک شرکت سازنده گوشی هوشمند چینی همکاری کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت سی نت، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت  نسل پنجم در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

هم اکنون غول تراشه‌سازی جهان، کوالکام، اعلام کرده است که تصمیم گرفته با شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند چینی که شامل لنووو (شرکت مادر موتورولا)، شیائومی، زد تی ای، اوپو (شرکت مادر وان پلاس) و ویوو (Vivo) می‌شود، وارد همکاری شود تا گوشی‌های هوشمند جدیدی را تولید کنند که از فناوری نسل پنجم اینترنت پر سرعت ۵G پشتیبانی کنند.

این همکاری قرار است در سال ۲۰۱۹ میلادی به ثمر نشسته و گوشی هوشمند نهایی حاصل از این همکاری عظیم حدود یک سال و یک سال و نیم آینده وارد بازار شود.

قرارداد مذکور و همکاری می‌تواند برگ برنده‌ای برای شرکت کوالکام باشد چراکه هم اکنون در حال رقابت تنگاتنگ و سختی با رقیب خود، برادکام است و طبق نظر تحلیلگران بسیاری، این مساله یک همکاری برد – برد هم برای کوالکوم و هم شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند چینی است که به طور قطع می‌تواند تبدیل به یک فرصت ویژه و استثنایی برای هردوی آنها شود.

کشورها و اپراتورهای بسیاری تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند تا هرچه زودتر در برقراری و راه‌اندازی زودهنگام نسل جدید اینترنت پرسرعت اقدام کنند و به نوعی در این امر رهبری و پیشگام بودن در جهان را در دست‌های خود بگیرند.

بعنوان مثال، کره جنوبی به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی، زیرساخت‌های نسل جدید اینترنت ۵G را در کشورش ایجاد کند. عمان، چین، ژاپن، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر نیز تاکنون در این زمینه پیشتاز بوده‌اند.

اپراتور AT&T نیز پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد شبکه نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G را تا پایان سال جاری میلادی ۲۰۱۸ در ۱۲ کشور جهان راه‌اندازی کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا