بانکبانک و بیمه

سیف: ذی نفعان نامشروع از اقتصاد ایران سواری مجانی می‌گیرند!

 


رئیس کل بانک مرکزی گفت: قدرت بالای ذی نفعان نامشروعی که به سواری گرفتن مجانی از اقتصاد معتاد شده اند، از جمله موانع پرقدرتی است که سدهای چندلایه را در مسیر اقدامات اصلاحی ایجاد کرده است.

به‌گزارش آرمان اقتصادی، ولی الله سیف در مراسم پنجاه سالگی بازار سرمایه، یکی از دستاوردهای دولت دوازدهم را رابطه تنگاتنگ و نزدیک میان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دانست که منجر به شرایط مثبتی شده است، گفت: دستاورد خوبی در سایه همکاری های سازمان بورس و بانک مرکزی در مورد صندوق های سرمایه گذاری بانکها در بورس حاصل شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در شرایط تخصیص نامطلوب منابع، اقتصاد ایران نمی تواند رشد پایدار داشته باشد، افزود: در این حالت اقتصاد، حیات بیمارگونه می یابد و هر چقدر که در علاج آن تلاش نشود، مشکلات مزمن و درمان آن مشکل تر می شود.
وی تصریح کرد: آنچه که امروز کشور به آن نیاز دارد، اقدام و عمل است که هر اقدامی نیز نیازمند برنامه است، البته روشن تر از همه اینها این واقعیت است که اصلاح بنیادی اقتصادی با بیماری های مزمن، بسیار دشوار، زمان بر و از همه مهمتر نیازمند عزم و وفاق ملی از بالاترین سطح حاکمیت تا پایین ترین سطوح آن است.
وی ادامه داد: البته به نظر می رسد که امروز به این اجماع کارشناسی رسیده باشیم که هر روز تاخیر در اصلاح، هزینه انباشته به اقتصاد کشور را با نرخ تصاعدی افزایش می دهد.
سیف تصریح کرد: عدم تقارن اطلاعاتی بین تصمیم گیران و تصمیم سازان و سایر ذی نفعان و درجه نفوذ و قدرت بالای ذی نفعان نامشروعی که به سواری گرفتن مجانی از اقتصاد معتاد شده اند، از جمله موانع پرقدرتی هستند که در کنار سایر عوامل، سدهای چند لایه را در مسیر اقدامات اصلاحی ایجاد کرده اند.
این خبر تکمیل می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا