بانکبانک و بیمه

بانک سپه چقدر به استان سمنان وام داد؟


مدیر شعب بانک سپه در منطقه سمنان گفت: این بانک با پرداخت تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی و اقشار مختلف مردم گام مهمی در جهت کمک به توسعه استان سمنان برداشت.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، حسن فتح خواه ضمن تأکید به همراهی بانک سپه در اجرای سیاست های اقتصادی دولت، تصریح کرد: این بانک برای حمایت از بخش های اقتصادی در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. 

وی افزود: بانک سپه برای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری اقداماتی در جهت جذب منابع بیشتر و تخصیص آن به بخش تولید انجام داد و با تسریع و تسهیل در تسهیلات اعطایی، تخصیص منابع به واحدهای تولیدی طی ۹ ماه اول سال جاری نسبت به پایان سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافت.
فتح خواه به ضرورت استفاده از کلیه توانمندی های اقتصادی در توسعه استان اشاره کرد و گفت: فعالان بخش صنعت استان سمنان ۶۶۷، کشاورزی ۱۰۴، ساختمان و مسکن ۱۰۲ و خدمات و بازرگانی ۲۶۸ میلیارد ریال تسهیلات از بانک سپه دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۸ درصد تسهیلات بانک سپه در استان سمنان طی ۹ ماهه سال جاری به بخش صنعت اختصاص یافته ، خاطر نشان کرد: در بانک سپه تأمین سرمایه طرح های مولد و اشتغالزا از اهمیت بالایی برخودار است. 
 
* پرداخت ۱۴۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در استان 
مدیر شعب منطقه سمنان با اشاره به عملکرد مطلوب بانک سپه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ، اظهارداشت: این بانک برای کمک به تسهیل ازدواج جوانان، ۱۳۳۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از ابتدای گذشته در استان سمنان پرداخت کرده که ۶۰۷ فقره آن در سالجاری بوده است.
وی تعداد تسهیلات ازدواج پرداختی بانک سپه در استان سمنان طی سال گذشته را ۷۲۳ فقره اعلام کرد و افزود: بانک سپه از ابتدای سال ۹۵ تا کنون بیش از ۱۴۲میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح قرض الحسنه ازدواج در این استان پرداخت کرده است.
* پرداخت ۵۴۹ میلیارد ریال تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب
فتح خواه در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط توسط بانک سپه در استان سمنان گفت: برای کمک به تولید و اشتغال در قالب سامانه بهین یاب در سال گذشته ۴۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال و ۱۶فقره تسهیلات به مبلغ ۲۴۹ میلیارد ریال در ۹ ماهه سال جاری توسط بانک سپه به واحدهای کوچک و متوسط اختصاص داده شده است.
وی مجموع تسهیلات پرداختی بانک سپه در استان سمنان از طریق سامانه بهین یاب از ابتدای سال گذشته تا پایان آذرماه سالجاری را ۵۴۹ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این بانک با پرداخت حدود ۵۰ درصد از سهمیه تعیین شده اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط در استان سمنان، رتبه سوم را در بین بانکهای استان به خود اختصاص داد.
 
* حمایت از اقشار آسیب پذیر استان
مدیر شعب منطقه سمنان اظهارداشت: بیش از ۲۶ میلیارد ریال از بودجه تخصیصی برای اجرای تبصره ۳۵ قانون اصلاح بودجه سال ۹۵ کل کشور برای بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات پرداختی معوق مربوط به ۸۶۴ پرونده در شعب بانک سپه استان سمنان تعیین تکلیف شده است.
وی در خصوص اقدامات بانک سپه در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر استان سمنان گفت: این بانک برای کمک به خود اتکایی و توانمندسازی مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی استان از ابتدای سال جاری بالغ بر۱۰میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
 
* رشد۲۳ درصدی منابع بانک سپه در استان سمنان
مدیر شعب منطقه سمنان به اعتماد مردم به نخستین بانک ایرانی در استان اشاره کرد و افزود: منابع بانک سپه در استان با رعایت مقررات بانک مرکزی در زمینه پرداخت سود مصوب در پایان آذرماه سال جاری، نسبت به پایان سال گذشته ۲۳.۴ درصد رشد داشت.
 
* گسترش فعالیت های ارزی بانک سپه در استان سمنان
فتح خواه ضمن اشاره به توانمندی و سابقه درخشان بانک سپه در ارائه خدمات ارزی به مشتریان، تصریح کرد: بعد از رفع تحریم های ظالمانه بانک سپه با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و متعهد خود در حوزه های مختلف به ویژه فعالیت های ارزی گام های مهمی در جهت کمک به توسعه تجارت خارجی کشور برداشت.
وی در مورد عملکرد شعب بانک سپه استان سمنان در حوزه فعالیت های ارزی گفت: این بانک با صدور حواله ارزی به ارزش یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار و گشایش اعتبار اسنادی(LC) به ارزش۶۰۰ هزار دلار عملکرد مطلوبی در حوزه فعالیت های ارزی منطقه سمنان داشته است. 
مدیر شعب بانک سپه ادامه داد: سامانه جامع ارزی در کلیه شعب بانک سپه استان سمنان نصب، راه اندازی شده و فعالیت های ارزی شعب از طریق این سامانه به صورت روزانه کنترل می شود و صدور تمکن مالی در شعب ۹ برابر نسبت به سال ۹۵ رشد داشته است.
وی در خصوص فعالیت های بانک سپه در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی در استان سمنان یادآور شد: تعداد پایانه های فروشگاهی بانک سپه در استان ۴۵ درصد و تعداد خودپردازهای استان ۲۰ درصد رشد داشته است و به طور میانگین توقف دستگاههای خودپرداز در ۹ ماه سال ۹۶ نسب به پایان سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.
فتح خواه خاطر نشان کرد: بانک سپه استان با ۲۵ شعبه فعال آماده ارائه خدمات بانکی به بخش های مختلف اقتصادی است.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا