خودروصنعت، معدن، تجارت

افتتاح ۷واحد معاینه فنی سیار در تهران تا پایان نوروز

رئیس ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از استقرار مرکز معاینه فنی سیار در مناطقی که مرکز معاینه فنی ندارند، خبر داد.

نواب حسینی‌منش صبح امروز در مراسم افتتاحیه اولین واحد سیار معاینه فنی و سیستم نوبت‌دهی آنلاین مراکز معاینه فنی با بیان اینکه امروز اولین واحد سیار معاینه فنی در کشور افتتاح شد، گفت: معاینه فنی سیار از جمله موضوعاتی بود که طی نامه‌نگاری‌های متعدد وزارت کشور با شهرداری مبنی بر اینکه باید تعداد خطوط معاینه فنی را افزایش دهید، ایجاد شد، چرا که بارها برای افزایش خطوط، فراخوان و درخواست از بخش خصوصی داشتیم اما استقبالی نکردند و بر همین اساس ما را بر آن وا داشت که به سمت معاینه فنی سیار برویم.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا ، وی با بیان اینکه سه شرکت در پی فراخوان عمومی ما برای ایجاد مراکز معاینه فنی سیار اعلام آمادگی کردند، گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که هزینه خطوط سیار گران است، به گونه‌ای که اگر یک خط معاینه فنی از کشوری به مانند آلمان وارد شود بیش از یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم داشت که به همین دلیل با کمک بخش خصوصی نسبت به بومی سازی این صنعت در کشور اقدام کردیم.

رئیس ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه هفت خط دیگر باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد گفت: تا آخر امسال پنج خط سیار دیگر و در نوروز نیز دو خط دیگر تحویل داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه با ایجاد این مراکز سیار، شهروندانی که در منطقه‌شان مرکز معاینه فنی نیست،‌ می‌توانند از این خطوط استفاده کنند، گفت: در مناطق ۹ تا ۱۳ تراکم مسکونی نیاز است اما مرکز معاینه فنی وجود ندارد که با مناطق هماهنگ شده که نسبت به نصب این خطوط اقدام کرده تا مردم بتوانند از این مراکز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این دستگاه ظرف یک ساعت جمع، حمل و نصب می‌شود، گفت: سیستم ارتباطی این مرکز اینترنتی بوده و تمام تست‌های معاینه فنی را پوشش می‌دهد. جالب است بدانید که این سیستم کاملا موبایل محور است و به صورت آنلاین اطلاعات در سامانه سیمفا آپلود می‌شود.

رئیس ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هر شیفت ۱۵۰ خودرو پذیرش می شود، گفت: در این واحد سیار نیز روزانه می توان ۳۰۰ خودرو را معاینه کرد و از ساعت ۷ صبح که سامانه ناجا پاسخ استعلام را می‌دهد، تا ساعت ۲۴ این واحد فعال خواهد بود و اگر پلیس سامانه استعلام را ۲۴ ساعته کند، این واحدهای سیار نیز می‌توانند شبانه روزی به ارائه خدمات بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی سامانه نوبت‌دهی آنلاین با بیان اینکه در مهر ماه سال گذشته روزانه ۷۰۰۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند که طول صف ۴ ساعت شده بود،‌ گفت: حالا با راه اندازی سامانه نوبت دهی طول صف به یک ساعت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند با ثبت نام در سامانه نوبت‌دهی آنلاین ضمن آنکه از مراکز معاینه فنی با خبر شوند، ساعت و روز حضور را نیز از پیش تعیین کنند، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی به ثبت نام آنلاین و ۸۰ درصد به مراجعه عمومی تخصیص داده شده است که افزایش ثبت‌نام‌های آنلاین می‌تواند ما را در توزیع مناسب خودروها کمک کنند.

حسینی منش در پاسخ به این سوال که خودروهای پلیس چه نوع معاینه فنی می‌گیرند، گفت: اختصاصا مرکز ابوذر برای نیروهای مسلح و امنیتی است که البته جلسه‌ای با سردار مومنی داشتیم و اعلام کردند که پلیس می‌خواهد یک مرکز معاینه فنی در تهران احداث کند که در حال حاضر در حال کسب مجوز هستند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا