بانک و بیمهبین المللطلا و ارز

بی‌اعتنایی طلا به اظهارات ترامپ و افزایش ۷ دلاری قیمت

با وجود حمایت ترامپ از تقویت دلار و با ادامه کاهش ارزش آن، قیمت هر اونس طلا ۷.۳۷ دلار بالا رفت و به قیمت ۱۳۵۵.۶۳ دلار فروخته شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از اینکه دیروز از بالاترین رقم یک سال و نیم اخیر فاصله گرفت، در معاملات امروز افزایش یافت.

از عوامل این افزایش، ضعیف ماندن ارزش دلار علی رغم حمایت ترامپ از تقویت دلار عنوان شده است.

همچنین بخوانید

هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) با ۷.۳۷ دلار افزایش ۱۳۵۵.۶۳ دلار فروخته شد. این فلز گرانبها طی این هفته تاکنون ۱.۵ درصد افزایش ارزش داشته است.

هر اونس طلا روز گذشته به ۱۳۶۶.۰۷ دلار رسید که بالاترین رقم از ۳ آگوست ۲۰۱۷ بود، اما پس از اینکه ترامپ به شبکه شی ان بی سی در داووس در سوئیس گفت که دوست دارد تقویت دلار را ببیند، این افزایش‌ها معکوس شد.

اظهارات ترامپ با اظهارات استیون منوچین، وزیر وزارت خزانه‌داری که پیش از ترامپ گفته بود، در تناقض بود.

پیتر فنگ، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ گفت: تضعیف دلار همچنان طلا را تقویت می‌کند و علی رغم اظهارات ترامپ به حفظ این افزایش‌ها کمک می‌کند.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزها می‌سنجد، دیروز به کمترین میزان از دسامبر ۲۰۱۴ رسید.

تحلیلگران جی اف ام اس معتقدند، با توجه به ریسک بروز یک کاهش در ارزش اوراق قرضه و بی ثباتی‌های سیاسی که جذابیت این فلز گران بها به لحاظ امنیت را بالا می‌برد، طلا می‌تواند امسال به بالای ۱۵۰۰ دلار در هر اونس طلا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۳ برسد.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا