ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گام بلند اسپانیا به سوی اینترنت پرسرعت ۵G

بزرگترین اپراتور مخابراتی اسپانیا اعلام کرده است که روند ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای برقراری نسل پنجم اینترنت ۵G را از سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت venturebeat، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

تلفنیکا بعنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی اسپانیا تصمیم گرفته است که تمام زیرساخت‌های موردنیاز برای راه‌اندازی رسمی شبکه پرسرعت نسل پنجم اینترنت ۵G را در سال جاری میلادی در اسپانیا ایجاد کند.

همچنین بخوانید

نوکیا و اریکسون بعنوان غول‌های تکنولوژی و بزرگترین اپراتورهای مخابراتی در جهان، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی، با تلفنیکا در این زمینه فعالیت و همکاری خواهند کرد تا بتوانند ظرفیت‌های ابتدایی لازم برای برقراری اینترنت پرسرعت ۵G را فراهم آورده و در راه‌اندازی و پیشرفت در برقراری نسل پنجم اینترنت کمک به سزایی کنند چراکه توسعه نسل جدید اینترنت منافعی دوجانبه برای شهروندان، کاربران محلی، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و رسمی دولت خواهد داشت.

کشورها و اپراتورهای بسیاری تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند تا هرچه زودتر در برقراری و راه‌اندازی زودهنگام نسل جدید اینترنت پرسرعت اقدام کنند و به نوعی در این امر رهبری و پیشگام بودن در جهان را در دست‌های خود بگیرند.

بعنوان مثال، کره جنوبی به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی، زیرساخت‌های نسل جدید اینترنت ۵G را در کشورش ایجاد کند. عمان، چین، ژاپن، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر نیز تاکنون در این زمینه پیشتاز بوده‌اند.

اپراتور AT&T نیز پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد شبکه نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G را تا پایان سال جاری میلادی ۲۰۱۸ در ۱۲ کشور جهان راه اندازی کند.

در اوایل سال ۲۰۱۲، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می کنند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

برنامه‌ریزی آن بر افزایش سرعت اتصال اینترنت از سمت اپراتورها به میزان ۲۰ گیگابیت، به همراه افزایش ظرفیت بیشتر نسبت به نسل چهارم هدف‌گذاری شده است که اجازه می‌دهد حداقل یک میلیون کاربر بیشتر با ارتباطات باندپهن سیار در هر واحد سطح شبکه در هر کیلومتر مربع به شبکه متصل باشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا