بین الملل

دموکرات‌ها پیشنهاد تامین مالی دیوار مرزی ترامپ را رد کردند

دموکرات‌های آمریکا اعلام کردند که با آغاز مذاکرات سخت بر سر آینده مهاجران جوان غیرقانونی که با نام دریمرز شناخته می‌شوند، پیشنهاد تامین مالی دیوار مرزی رییس‌جمهور ترامپ را رد کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دموکرات‌های آمریکا اعلام کردند که با آغاز مذاکرات سخت بر سر آینده مهاجران جوان غیرقانونی که با نام دریمرز شناخته می‌شوند، پیشنهاد تامین مالی دیوار مرزی رییس‌جمهور ترامپ را رد کرده‌اند.

یک روز پس از پایان تعطیلی دولت که به کشمکش بر سر مهاجران مرتبط بود، رهبر سناتورهای دموکرات، چاک شومر، گفت که این پیشنهاد را به این علت رد کرده است که ترامپ نتوانسته است به مفاد توافقی که در روز جمعه بین این دو نفر صورت گرفته است عمل کند.

همچنین بخوانید

شومر به خبرنگاران گفت: بنابراین ما مجبوریم با اصول جدیدی کار خود را شروع کنیم و پیشنهاد دیوار از روی میز کنار می‌رود. یکی از دستیاران هم گفت که این پیشنهاد روز یکشنبه رد شده است.

ترامپ در آخر شب روز سه‌شنبه به وقت آمریکا در توییتر خود نوشت: چاک شومر در حالی که گریه می‌کرد، به ویژه پس از شکست تحقیرآمیزش، حالا کاملا درک می‌کند که اگر دیوار نباشد، داکا (قانون مهاجرتی) هم در کار نخواهد بود. ما باید ایمنی و امنیت داشته باشیم و در کنار هم با یک ارتش قدرتمند برای مردم بزرگ خود تلاش کنیم.

انجمن اسپانیک کنگره روز سه‌شنبه نگرانی‌های خود را در مورد این که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان به دنبال لایحه مهاجرتی سخت‌گیرانه‌ای باشند که توسط رییس کمیته دادگستری، باب گودلیت، نوشته شده است.

در لایحه مجلس نمایندگان به دریمرز اجازه داده می‌شود که به جای این که در مسیری برای دریافت سیتیزنشیپ (حق شهروندی آمریکا) قرار بگیرند، ویزای خود را سه ساله تمدید کنند. همچنین طبق این لایحه ۱۰۰۰۰ مامور مرزی بیشتر استخدام خواهد شد و برخی از برنامه‌های ویزا هم مسدود می‌گردد و گام‌های دیگری هم برای پیدا کردن افرادی که به شکل غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند، برداشته خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا